Pod koniec ubiegłego roku do warszawskiego Oddziału Logistyki Centralnej Kolportera trafiło 9 nowych naczep Wielton, którymi rozwożone są czasopisma do oddziałów terenowych Kolportera w całej Polsce.
– To naczepy typu burto-firanka, posiadają rozsuwane ściany boczne oraz dach. Takie rozwiązanie pozwala na podejmowanie szerokiej gamy ładunków, które mogą być ładowane od tyłu, z boku oraz z góry. Każda z naczep pomieści 24 tony ładunku, czyli 33 palety z prasą – mówi Piotr Kiljan, kierownik Działu Transportu.
Nowe naczepy, dołączone do ciągników siodłowych Mercedes Actros, wyposażone są w nowoczesne rozwiązania konstrukcyjne, które usztywniają dach oraz pozwalają na łatwe i bezsiłowe rozsuwanie dachu. To znacznie ułatwia pracę kierowcom. Zainstalowany w nich jest również nowoczesny system oświetlenia typu LED.
– Nowe naczepy zastąpią już dosyć wysłużone, ponadośmioletnie naczepy Schmitz. Każda z nich przejechała w naszej firmie 2 miliony kilometrów – dodaje Piotr Kiljan.