Firma Wedel intensyfikuje działania w obszarze badań i rozwoju (R&D), otwierając nowe laboratoria produktowe i opakowaniowe. Inwestycja ma charakter strategiczny – przyczynia się istotnie do zwiększenia możliwości dywersyfikacji oferty oraz wspiera realizację inicjatyw z zakresu zrównoważonego rozwoju.
Nowe przestrzenie Centrum Badań i Rozwoju (R&D) Wedla stanowią nowoczesne zaplecze do tworzenia innowacyjnych produktów i opakowań, wpływając na wzmocnienie pozycji marki na rynku słodyczy czekoladowych.
Nowa przestrzeń – strefa smaku
Laboratorium produktowe, które posiada aż czterokrotnie większą powierzchnię niż dotychczasowe zaplecze badawcze, zlokalizowane jest w budynku muzeum Fabryka Czekolady E.Wedel. Pracownia została wyposażona w nowoczesne sprzęty, które pozwolą na intensywny rozwój portfolio firmy i poszerzenie możliwości testowania nowych receptur oraz oryginalnych smaków. To właśnie w tym miejscu będą powstawać zarówno nowe odsłony słodkości dostępnych w ofercie od lat, jak również produkty z oferty sezonowej czy limitowane edycje. Nadzór nad pracownią sprawuje Krzysztof Rutkowski, Starszy Technolog Produktu.
– Uruchomienie laboratorium produktowego jest naturalnym krokiem rozwoju marki E.Wedel. Ta inicjatywa wpisuję się w naszą potrzebę ciągłego doskonalenia, ale również chęci jeszcze pełniejszego wykorzystania ogromnego potencjału czekoladowej ekspertyzy, jaką posiadamy. Inwestycja daje nam możliwości poszerzania oferty i zaskakiwania konsumentów nowymi konceptami smakowymi, ale też pozwala jeszcze lepiej odpowiadać na zmieniające się rynkowe trendy – powiedziała Magda Kołodziejczyk, Kierowniczka Badań i Rozwoju w firmie Wedel, odpowiedzialna za zarządzanie działem Badań i Rozwoju.
Odpowiedzialny design w praktyce
Laboratorium zajmujące się technologią pakowania zostało uruchomione w budynku zlokalizowanym na dziedzińcu zakładu przy ul. Zamoyskiego w Warszawie. Oprócz rozwoju nowych opakowań i wypracowywania w nim nowoczesnych rozwiązań, zespół pod kierownictwem Renaty Błaszczyk, Starszej Technolożki Opakowań, będzie zajmował się także doskonaleniem standardowej oferty. Ponadto laboratorium umożliwi między innymi, projektowanie i testowanie opakowań zgodnych z założeniami strategii zrównoważonego rozwoju firmy (jednym z jej kluczowych filarów jest środowisko).
– Nadrzędnym celem wedlowskiego Centrum R&D jest tworzenie innowacyjnej oferty zgodnej, a nawet wyprzedzającej aktualne trendy oraz odpowiadanie na dobrze zidentyfikowane potrzeby konsumentów w połączeniu z poważnym podejściem do odpowiedzialności biznesu. Dzięki nowoczesnemu wyposażeniu i większej przestrzeni, laboratoria pozwalają także na szybkie prototypowanie oraz testowanie krótkich serii produktów – dodała Magda Kołodziejczyk.
Centrum R&D Wedla
Dzięki nowym laboratoriom Wedel zyska jeszcze większą elastyczność w procesie rozwijania oferty produktowej.
– Siłą Wedla jest nieustanny rozwój i poszukiwanie nowoczesnych, wysokiej jakości rozwiązań pozwalających tworzyć zarówno znane już klientom słodycze czekoladowe naszej marki, jak i nowości, które szybko zdobywają ich serca oraz podniebienia. Inwestycje w rozwój pracowni R&D wpisują się w strategię marki, która od pokoleń łączy tradycję z postępem oraz sprawdzone receptury z nowoczesnymi technologiami – podkreśla Krzysztof Bogacz, Dyrektor Marketingu i R&D w firmie Wedel.
Zespół doświadczonych technologów i technolożek, którzy z pasją i zaangażowaniem podchodzą do swojej pracy, ściśle współpracuje z działem Marketingu, ESG oraz zespołem Łańcucha Dostaw. Dzięki temu powstają uniktowe produkty i rozwiązania, które z jednej strony odpowiadają na potrzeby klientów, a z drugiej wyróżniają produkty marki E.Wedel na półce sklepowej.
oprac.: K. Walkowiak