Politan – jeden z czołowych polskich producentów artykułów do: pieczenia, przechowywania oraz sprzątania – finalizuje proces rebrandingu całego portfolio marki „Gosia”.
Od lipca 2012 r. do października 2013 r. firma Politan prowadziła intensywne prace nad budową nowej strategii, nowego pozycjonowania oraz nowego wizerunku marki. Wraz z firmą badawczą TNS Global przeprowadzone zostały badania (ilościowe i jakościowe), których celem było dogłębne zrozumienie potrzeb, preferencji i oczekiwań kobiet, dla których Politan tworzy produkty. W oparciu o wnikliwą analizę danych z badań powstały założenia do nowej strategii marki, pozycjonowania i wyglądu marki „Gosia”.
– Postawiliśmy sobie za cel stworzenie marki, która naprawdę rozumie kobiety i wymyśla dla nich patenty, pozwalające łatwiej i przyjemniej dbać o szczęśliwy dom – dom, który nie wymaga od kobiety ciężkiej pracy i poświęceń. Do współpracy w zakresie budowy strategii pozycjonowania marki, zmiany jej wizerunku oraz zaprojektowania nowych opakowań zaprosiliśmy jedną z największych agencji brandingowych na świecie – Dragon Rouge. Wspólnie stworzyliśmy markę kobiecą. Markę, która łączy w sobie nowoczesność i przyjazną komunikację z konsumentką. Markę, która odpowiada na jej potrzeby i dostarcza sprytnych rozwiązań – mówi Grzegorz Barszcz, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w firmie Politan.
Centralne miejsce każdego opakowania zajmuje nowe, charakterystyczne logo. Niespotykany w tej kategorii produktów kolor zapewnia mocne wyróżnienie na półce – podstawowy warunek sukcesu w sklepie. Wysypujące się kropki podkreślają wielość i różnorodność rozwiązań proponowanych przez Gosię. W obrębie całego portfolio wprowadzony został wyraźny podział na trzy kategorie kodowane kolorystycznie: motyw pomarańczowych pasów wyróżnia produkty do pieczenia, zielonych – akcesoria do przechowywania, a niebieskich – produkty do sprzątania.
Drugoplanowym elementem nowych opakowań są przejrzyste ikony, wskazujące zarówno zastosowanie produktu, jak i sprytne patenty, zaszyte w poszczególnych produktach. Znaczące zmiany nastąpiły także w sferze języka, którymi komunikuje się marka – jest on mniej formalny, właściwy dla przyjaciółki, która dzieli się sprawdzonymi radami. Widać to nie tylko w opakowaniach, ale we wszystkich elementach komunikacji, których uzupełnieniem są kody QR prowadzące do podstron produktowych.
Nowy design marki „Gosia” łączy w sobie nowoczesność i funkcjonalność, wyrazistą formę i perfekcję w komunikacji z konsumentem.