Sklepy Relay funkcjonują na polskich lotniskach i dworcach kolejowych od 1998 roku. Spółka Lagardère Travel Retail postanowiła wprowadzić nową koncepcję i tożsamość marki. 5 sierpnia na lotnisku w Pyrzowicach otwarto sklep Relay w nowym wydaniu.
Założeniem nowej koncepcji sklepu są dedykowane przestrzenie do prezentacji lokalnych produktów – to odpowiedź na oczekiwania klientów, którzy pragną poczuć klimat miejsca, w którym przebywają. W nowo otwartym sklepie o powierzchni zaledwie 18 m2 wszystkie założenia nowego konceptu nie zostały jeszcze wprowadzone, ale wraz z otwarciami kolejnych sklepów Relay elementy nowej tożsamości będą bardziej widoczne.
Nowa koncepcja Relay posiada również:
- nowe kategorie produktów, które zostały wprowadzone, aby lepiej podkreślić ofertę. Dzięki elastycznemu merchandisingowi i lay-outowi, kategorie można zamieniać, tak aby dostosować się do zmieniających się trendów oraz koszyka zakupowego pasażerów (na przykład w czasie kryzysu sanitarnego skupiono się na produktach typu convenience, mniej na prezentach),
- czerwony szyld Relay został wzbogacony o szary baner, pozwalając na wprowadzenie marek partnerskich,
- narzędzia komunikacyjne zostały również zintegrowane z całością layoutu w celu wspierania ofert promocyjnych i umożliwienia polecania produktów,
- komunikacja cyfrowa została włączona do koncepcji poprzez animację cyfrową na ekranie LCD przy wejściu do sklepu.
Z trzech linii biznesowych, w których działa spółka Lagardère Travel Retail, linia Travel Essentials jest tą, która wykazała się największą odpornością i najszybciej się odbija po trudnym okresie lockdownu. Odporność ta wynika zarówno z wielokanałowego charakteru (obecność na stacjach kolejowych, lotniskach, a także w centrach handlowych), jak i wieloproduktowej oferty. Te dwa czynniki okazały się korzystne w porównaniu z innymi sklepami, które pozostawały zamknięte podczas pandemii, takimi jak np. restauracje. Kryzys był okazją do ujawnienia zasadniczego charakteru sklepów Travel Essentials. W 2019 r. Linia Travel Essentials osiągnęła sprzedaż w wysokości 2,2 mld euro, co stanowiło 41% całkowitej sprzedaży Lagardère Travel Retail.
– Relay jako znana marka towarzysząca podróżnym nie tylko w Polsce, ale na całym świecie, musi iść z duchem czasu, wprowadzać zmiany, których klienci oczekują, ułatwiać zakupy czyniąc je bardziej wygodnymi i szybszymi – stąd ułatwienia wynikające z lepszych oznaczeń poszczególnych kategorii czy stref promocyjnych. Będziemy ten koncept wprowadzać w Polsce wraz z otwarciami nowych lokalizacji Relay. Mamy nadzieję, że nowa tożsamość Relay spotka się z zadowoleniem klientów – komentuje otwarcie sklepu Relay Nowej Generacji Dariusz Sinkiewicz, Dyrektor Zarządzający Travel Essential w Lagardère Travel Retail
Rozwój nowej koncepcjj sklepów Relay będzie kontynuowany w 2021 r., a nowe otwarcia planowane są już w ponad 7 krajach w kilku regionach (plan otwarć może się różnić w zależności od kontekstu sanitarnego).