Nowa akcja w sklepach Carrefour na rzecz ochrony pszczół

Detal/Hurt

Nowa akcja w sklepach Carrefour na rzecz ochrony pszczół

10 sierpnia 2020

Celem projektu „Pszczele hotele”, prowadzonego przez sieć Carrefour od 2016 r., jest pomoc w ochronie pszczół w środowisku zurbanizowanym, jak również wzmocnienie świadomości społecznej dotyczącej ochrony bioróżnorodności i miejskiego pszczelarstwa. W tym roku Carrefour wspiera dodatkowo swoją inicjatywę poprzez przekazanie części pieniędzy pochodzących ze sprzedaży limitowanej edycji zeszytów „Let it bee”.

Ochrona bioróżnorodności to jeden z filarów strategii CSR realizowanej przez Carrefour. Od momentu zainicjowania projektu „Pszczele hotele” na dachach budynków w 12 lokalizacjach, w których znajdują się sklepy Carrefour, zainstalowano 33 ule dla owadów żyjących w miastach – dające schronienie od deszczu i zimna dla całych rodzin tych pożytecznych owadów i chroniące pszczoły miejskie przed wymieraniem.

Dzięki działaniom Carrefour wiele miejskich pszczół znalazło schronienie na wypadek niekorzystnych warunków pogodowych, mogą też bezpiecznie funkcjonować w wielkich miastach.

Obok ochrony bioróżnorodności kluczowe miejsce w strategii Carrefour zajmuje transformacja żywieniowa dla wszystkich, stanowiąca wyraz dążenia firmy do bycia liderem w tym obszarze. Jest ona realizowana poprzez konkretne działania, jak zagwarantowanie klientom dostępu do szerokiej oferty produktów ze Zdrowej Półki, produktów BIO w przystępnych cenach, produktów od lokalnych i regionalnych producentów oraz gamy „Jakość z Natury” – wytworzonych z poszanowaniem środowiska naturalnego, zgodnie z zasadami zrównoważonego rolnictwa.

oprac. J.R.