Wartość sprzedaży koszyka rok do roku wzrosła o 8%, a w zestawieniu tydzień 20. vs tydzień 19. 2020 r. nieznacznie spadła o 0,5%. Wartość sprzedaży online w relacji tydzień 20. vs tydzień 19. 2020 r. spadła o 11%. Kategorie o wysokim wzroście wartości sprzedaży to m.in.: kosmetyki do makijażu oczu (+45%), kosmetyki do makijażu twarzy (+28%) oraz piwo (+18%).
– W połowie maja obserwujemy w zakupach Polaków kontynuację trendów stwierdzonych we wcześniejszych tygodniach. Z jednej strony stopniowo wracamy do pracy w biurach i częściej robimy zakupy, z drugiej wciąż pozostajemy w domach, gdyż część ograniczeń nadal obowiązuje. Wartość sprzedaży koszyka utrzymuje się na podobnym 8% poziomie, a do wzrostu najbardziej przyczyniają się kosmetyki i piwo. Częstsze spotkania sprzyjają zakupom kosmetyków do makijażu oczu oraz twarzy, odpowiednio po +45% i +28%. Z kolei utrzymujący się wzrost wartości sprzedaży piwa +18% może wiązać się zarówno ze startem sezonu dla tej kategorii przy wciąż jeszcze zamkniętym w tygodniu 20. kanale HoReCa, jak i rozwijaniem się zjawiska wirtualnych degustacji i spotkań na aperitif – mówi Ewa Rybołowicz, Dyrektor ds. współpracy z Sieciami Handlowymi Nielsen Connect w Polsce.
Dane sprzedażowe dotyczące wartości sprzedaży opracowano na podstawie Panelu Handlu Detalicznego Nielsen (suma sieci współpracujących).