Z najnowszego badania Consumer Outlook zrealizowanego przez NielsenIQ wynika, że 60% badanych oszczędza na jedzeniu, 40% decyduje się na niedrogie lub tańsze produkty, 38% twierdzi, że kupuje dowolną markę będącą aktualnie w promocji, a 23% respondentów kupuje więcej marek własnych.
Śródroczna edycja badania Consumer Outlook koncentrowała się na tym, jak presja inflacyjna zmienia sposób, w jaki konsumenci planują swoje wydatki. Z raportu wynika, że 41% Polaków dokonało przewartościowania wielu aspektów życia, co może wpływać na ich zachowania zakupowe, a 25% całkowicie zmieniło priorytety życiowe od 2019 roku.
Wielu konsumentów całkowicie zmieniło swoje priorytety w porównaniu z tym, co uważano za ważne w 2019 roku, 37% przewartościowało ważne życiowo sprawy, a to wszystko wpływa na decyzje zakupowe obecnie i w przyszłości – mówi Karolina Zajdel, Dyrektor Zarządzający NielsenIQ w Polsce.
Badanie wykazało, że 49% konsumentów czuje się niepewnie, co do konieczności pokrycia codziennych potrzeb finansowych i decyduje się na zakup tańszych artykułów. Natomiast 32% badanych uważa, że zakłócenia związane z inflacją i drożyzną będą utrzymywać się długo po 2023 r.
Źródło: NielsenIQ