Firma Blue Media, dostawca rozwiązań do obsługi transakcji elektronicznych i wsparcia sprzedaży on-line, odniosła się do wpływu, jaki miała pierwsza wolna niedziela na polskie e-sklepy. Wynika z badań, że handel nie przeniósł się do kanału cyfrowego.
– Pomimo kampanii reklamowych wielu sklepów internetowych pod hasłem „jesteśmy otwarci w niedzielę”, z danych Płatności Online Blue Media – z którego korzysta kilka tysięcy sklepów internetowych – wynika, że obrót w ostatnią niedzielę nie wzrósł znacząco w porównaniu do poprzednich niedziel. Choć nieznacznie wzrosła liczba transakcji w e-sklepach, to nieco obniżyła się ich średnia wartość w porównaniu do poprzednich niedziel – skomentował Krystian Wesołowski, ekspert Blue Media od rynku ecommerce
– Internetowym sklepom plany popsuła… ładna pogoda w niedzielę. Od dawna dostrzegamy korelację między ładną pogodą w weekend, a liczbą transakcji internetowych. W ciepłe i słoneczne soboty i niedzielę rzadziej przebywamy w domu, a tym samym rzadziej robimy zakupy online – dodał ekspert.
– Moim zdaniem realny wpływ zakazu handlu w niedzielę na polski rynek ecommerce będziemy mogli ocenić dopiero za kilka miesięcy, kiedy Polacy na dobre przyzwyczają się do wprowadzanych zmian dotyczących handlu w niedzielę – zakończył specjalista od rynku ecommerce.