Netto od początku pandemii działa z pełną mobilizacją, aby zapewnić bezpieczeństwo zarówno klientom, jak i pracownikom sieci. Ze względu na nadal obowiązujące limity osób kupujących w sklepach, obecnie jeszcze bardziej istotne staje się podjęcie działań, które usprawnią proces zakupów i zagwarantują klientom bezpieczeństwo w tym trudnym czasie. Właśnie w tym celu duński dyskonter wprowadził na swojej stronie internetowej nowe narzędzie, które pokazuje przewidywaną liczbę kupujących, przebywających w każdym z 383 wybranych sklepów Netto, w ciągu każdej godziny ich funkcjonowania (6-22). Jest to możliwe dzięki modułowi znajdującemu się na podstronie „Znajdź sklep”, który pokazuje przewidywaną liczbę przebywających w danym sklepie klientów. Dzięki takiemu rozwiązaniu każda osoba może z łatwością sprawdzić ruch w wybranej placówce i zaplanować bezpieczne zakupy, unikając tym samym godzin szczytu oraz oczekiwania w kolejce na wejście do sklepu.
Prognoza ruchu w sklepach Netto oparta jest na danych historycznych z transakcji kasowych oraz na analizie liczby wystawionych paragonów przez każdą z czynnych kas konkretnego sklepu. Wykorzystane dane są codziennie aktualizowane, dzięki czemu uwzględniają wszystkie bieżące trendy oraz zachowania klientów sieci niemalże w czasie rzeczywistym. Dzięki temu nowe narzędzie Netto może okazać się bardzo przydatne w planowaniu zakupów, przewidując natężenie ruchu z bardzo dużą dozą prawdopodobieństwa.
Wychodząc naprzeciw potrzebom klientów, sieć uruchomiła ponadto dedykowaną specjalną infolinię. Osoby, które są zainteresowane informacjami na temat funkcjonowania sklepów i chcą zapytać o obowiązujące zmiany wprowadzone w placówkach, mogą dzwonić pod numer: 91 469 99 99 czynny od 8.00 do 16.30 w dni robocze.