W związku z wprowadzonymi od 1 lipca nowymi stawkami VAT sieć handlowa Netto obniża ceny ponad 500 produktów. Klienci zapłacą mniej m.in. za artykuły dla dzieci i niemowląt, pieczywo, owoce i warzywa, produkty mleczne czy przyprawy. Dzięki zmianom cen, na zakupach zyskają klienci oraz ich domowe budżety.
Nowa matryca VAT decyzją Ministerstwa Finansów weszła w życie 1 lipca. Uproszczenie stawek podatku od towarów i usług to ukłon resortu w stronę biznesu oraz konsumentów. Zmieniona matryca pozwala uprościć system stawkowy. Dzięki mniejszej liczbie kategorii towarów i usług, przypisanie określonej stawki podatku będzie mniej skomplikowane.
– Wprowadzenie stawek VAT jest dla nas istotnym ułatwieniem, jeśli chodzi o funkcjonowanie naszego biznesu – mówi Janusz Stroka, prezes Netto Polska. Jednak najważniejsze w skutkach jest to, że konsumenci odczują wyraźną zmianę przy kasie. Nowe stawki VAT pozwalają nam bowiem obniżyć ceny ponad 500 produktów dostępnych w naszych sklepach – dodaje.