Nestlé od lat uczestniczy w inicjatywach przemysłu spożywczego mających na celu promowanie odpowiedzialnej komunikacji. Jedną z nich jest EU Pledge – dokument podpisany przez największe firmy spożywcze, regulujący aktywność reklamową skierowaną do dzieci.
Zgodnie z EU Pledge oraz wewnętrznymi zasadami Nestlé nie kieruje żadnych aktywności marketingowych do dzieci poniżej 6 roku życia. Reklamy skierowane do dzieci w wieku 6 – 12 lat są dozwolone tylko dla produktów spełniających określone kryteria żywieniowe.
Od początku 2018 r. zostaną wprowadzone dodatkowe zmiany:
– napoje słodzone oraz lody nie będą komunikowane bezpośrednio do dzieci poniżej 12 roku życia
– widownia uznawana za dziecięcą zostanie obniżona z 35 proc. do 25 proc. oglądalności przez dzieci poniżej 12 roku życia
– do obszaru marketingu skierowanego do dzieci zostają włączone zasady dotyczące używania na opakowaniach postaci licencjonowanych.
Polityka reklamowa obejmuje szerszy zakres kanałów i komunikację marketingową nie tylko za pomocą telewizji, ale także radia, druku, kina, outdoor, czy mediów cyfrowych.
Producent nie kieruje komunikacji marketingowej do dzieci poniżej 12 roku życia, w szkołach podstawowych. Firma może natomiast uczestniczyć w programach edukacyjnych dotyczących zdrowia i dobrego samopoczucia pod warunkiem, że są one wyraźnie wymagane przez administrację szkolną lub zatwierdzone przez nią i przez odpowiednie władze krajowe.