Nestlé w European Clean Trucking Alliance

Producenci

Nestlé w European Clean Trucking Alliance

27 lipca 2020

  • #European Clean Trucking Alliance
  • #Nestlé

Nestlé dołączyło do grona partnerów tworzących European Clean Trucking Alliance. Ten wyjątkowy sojusz skupia organizacje pozarządowe, spedytorów, logistyków i firmy zajmujące się towarami konsumpcyjnymi. Ich wspólnym celem jest przyspieszenie dekarbonizacji transportu drogowego w Unii Europejskiej.

Podczas gdy kraje europejskie starają się wyjść z kryzysu spowodowanego Covid-19, Nestlé i pozostali członkowie tego sojuszu wzywają rządy do inwestowania i przyspieszenia przejścia na bardziej ekologiczny transport. Dalsze ograniczanie emisji CO2 i zanieczyszczenia powietrza spowodowanych transportem drogowym pomoże zrealizować cele Europejskiego Zielonego Ładu (ang. European Green Deal) i sprawi, że Europa będzie pierwszym kontynentem, który osiągnął neutralność emisyjną.

– Cieszymy się, że jesteśmy jednym z członków-założycieli European Clean Trucking Alliance. Poprawa wydajności naszego transportu i dystrybucji ma kluczowe znaczenie, jeśli chcemy osiągnąć zerową emisję netto dwutlenku węgla do 2050 r. Od 2014 r. zmniejszyliśmy emisję CO2 w logistyce w Europie o ponad 10%. Posiadanie większej liczby pojazdów bezemisyjnych i wymaganej infrastruktury pomoże przyspieszyć ten postęp – powiedział Paul Lammers, Dyrektor ds. Łańcucha Dostaw w Nestlé na Region Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej.

Nestlé już wkroczyło na ścieżkę ku bezemisyjnej przyszłości. We wrześniu 2019 r firma ogłosiła, że będzie dążyć do osiągnięcia zerowej emisji netto gazów cieplarnianych do 2050 r. Nestlé wkrótce opublikuje plan spójny z tym celem, w tym cele pośrednie.

Oto niektóre działania usprawniające operacje transportowe i dystrybucyjne Nestlé:

◾ Niedawno otwarto Europejskie Centrum Planowania Transportu, które pomaga efektywniej zarządzać całym transgranicznym transportem Nestlé w Europie. Pomaga firmie w lepszej optymalizacji cennych zasobów transportowych, lepszym napełnianiu ciężarówek i łączeniu tras w celu ograniczenia liczby przejechanych pustych kilometrów.

◾ Nestlé w Polsce zastępuje wszystkie swoje auta służbowe samochodami hybrydowymi. Pierwsze z nich wyjechały na ulice już rok temu. Do końca 2020 roku firma wymieni ponad 380 z 700 aut. W ciągu kolejnych 2 lat 100% samochodów we flocie Nestlé będzie miało napęd hybrydowy. W ten sposób firma ograniczy emisję dwutlenku węgla aż o 30%.

◾ Działania w celu minimalizowania wpływu transportu na środowisko prowadzi także Nestlé Waters z zakładem rozlewniczym w Nałęczowie. Firma m.in. eliminuje załadunek samochodów z klasą emisji spalin Euro 3 i Euro 4 na rzecz samochodów z bardziej przyjaznymi środowisku klasami Euro 5 i Euro 6. Nestlé Waters korzysta także z lekkich naczep, którymi można przewozić więcej ton towaru bez zwiększonego zużycia paliwa. Natomiast dzięki współpracy z innymi firmami i klientami w ramach backhaulingu, tworzone są optymalne trasy i domknięte kółka transportowe, pozwalające redukować ilość przejechanych przez samochody „pustych kilometrów” (bez ładunku). Te same korzyści środowiskowe przynosi także projekt Drop Trailer, maksymalnie optymalizujący proces załadunkowy w magazynie. Puste naczepy ładowane są w nocy, a następnie odbierane przez kierowców w dzień, gdzie cała operacja nie trwa dłużej niż pół godziny.

◾ Tam, gdzie to możliwe, Nestlé rezygnuje z transportu drogowego i korzysta z alternatywnych środków transportu. Na przykład we Francji firma zmniejszyła równowartość 27 000 przejazdów ciężarówek rocznie, zmieniając transport drogowy swoich marek wodowych Perrier na pociąg elektryczny.

◾Firma przechodzi na już dostępne rozwiązania, takie jak paliwa alternatywne i elektryczne ciężarówki. We Włoszech Nestlé współpracuje ze swoimi partnerami transportowymi, aby korzystać z ciężarówek napędzanych skroplonym gazem ziemnym (LNG). Firma nadal ściśle współpracuje z branżą w zakresie wdrażania technologii elektrycznych ciężarówek, szczególnie przeznaczonych na krótkie trasy. Wkrótce stanie się to rzeczywistością dla niektórych części operacji transportowych w Europie.