Firma Nestlé odnotowała wzrost organiczny na poziomie 8,1%, przy realnym wzroście wewnętrznym (RIG) na poziomie 6,8% w pierwszej połowie 2021 r. Firma podała, że jej ceny wzrosły do 1,3%, odzwierciedlając inflację w tym okresie. W sprzedaży grupowej wzrost organiczny wyniósł 10%.
Nestlé wzrasta na różnych rynkach: wzrost organiczny wyniósł 6,7% na rynkach EMENA (Europa, Bliski Wschód, Afryka Północna), głównie w oparciu o RIG. Na rynku AMS (Ameryka Północna i Łacińska) wzrost organiczny wyniósł 5,3%, natomiast na rynku Azji, Oceanii oraz Afryki Subsaharyjskiej 6,8% przy wzrastającym RIG. W opublikowanym przez firmę raporcie możemy przeczytać, że ponownie wzrasta sprzedaż w kanale out-of-home.
Całkowita sprzedaż wzrosła o 1,5% do 41,8 mld franka szwajcarskiego. Marża zysku operacyjnego na działalności handlowej (UTOP) wyniosła 17,4% i nie zmieniła się w stosunku do roku poprzedniego, natomiast marża zysku operacyjnego (TOP) spadła o 20 punktów bazowych do 16,7%.
– Chciałbym podziękować zespołowi za nieustanne zaangażowanie w zaspokajanie potrzeb konsumentów i nieustanną koncentrację na realizacji naszych planów. Dzięki innowacjom, silnemu wsparciu marki, zwiększonej cyfryzacji i rygorystycznemu zarządzaniu portfelem zbudowaliśmy podstawę do zapewnienia spójnego średnio-jednocyfrowego wzrostu organicznego w nadchodzących latach – komentuje Mark Schneider, CEO Nestlé.
Nestlé utrzymuje przypuszczenia całorocznego wzrostu organicznego sprzedaży od 5% do 6% w 2021 r.