Aż 94,4% młodych osób uważa, że praktyki związane z kierunkiem studiów są ważne podczas poszukiwania pracy. Dlatego Nestlé Polska S.A. już po raz trzeci wspiera młodych pasjonatów zdrowego stylu życia w ich pierwszych doświadczeniach zawodowych. W tym roku zadaniem, jakie czeka studentów i absolwentów, jest zaprojektowanie inicjatywy, która zachęci kobiety w ich najbliższym otoczeniu do refleksji nad swoim codziennym żywieniem oraz aktywnością fizyczną i być może skłoni do zmian. Trzech autorów najlepszych pomysłów odbędzie staż w Nestlé Polska S.A. Patronem honorowym akcji jest Ministerstwo Sportu i Turystyki.
– Zależy nam, by pokazać, jak wiele wyzwań i ścieżek rozwoju zawodowego stoi przed pasjonatami zdrowego trybu życia. Projekt rozwija się na zasadzie kuli śnieżnej – w pierwszej edycji konkursu zadaniem uczestników była zmiana nawyków żywieniowych jednostki, w drugiej – rodziny, a teraz będzie to całe społeczeństwo. Liczymy na to, że przy naszej pomocy i wsparciu samorządów, pomysły uczestników na akcje edukacyjne zostaną wcielone w życie oraz przyniosą wiele pozytywnych zmian – mówi Agnieszka Piskała, Starszy Specjalista ds. Żywienia Nestlé Polska S.A. i koordynatorka 3. edycji konkursu.
W poprzednich edycjach konkursu, studenci i absolwenci pomagali Natalii Honoracie Witalnej, awatarowi wytworzonemu na potrzeby konkursu. W tym roku to ona, w roli asystentki Starszej Specjalistki ds. Żywienia Agnieszki Piskały, będzie służyła poradami oraz wspierała ich w diagnozowaniu potrzeb lokalnych społeczności i projektowaniu inicjatyw budujących świadomość w obszarze żywienia i zdrowia.
W konkursie zostanie wyłonionych jedenastu laureatów, którzy otrzymają możliwość rozwoju i zwiększenia kompetencji zawodowych. Trzech autorów najlepszych prac odbędzie staże w Nestlé, natomiast ośmiu kolejnych weźmie udział w szkoleniu z autoprezentacji przeprowadzonym przez agencję PR Synertime oraz wystąpi z własną prelekcją podczas ogólnopolskiej konferencji naukowej Fizjologiczne uwarunkowania postępowania dietetycznego w Rogowie. Założeniem projektu jest też pomoc uczelniom, kształcącym specjalistów z obszarów żywienia, zdrowia i CSR (Społecznej Odpowiedzialności Biznesu), w realizacji innowacyjnych projektów dydaktycznych, istotnych z punktu widzenia ich rozwoju. Ta uczelnia, której studenci uzyskają łącznie najwięcej punktów z ocen prac konkursowych, otrzyma grant naukowy o wartości 15 tys. zł. Dodatkowo firma wesprze autorów najlepszych prac we wprowadzeniu ich pomysłów w życie.
Akcji – jak co roku – będą towarzyszyć spotkania specjalistów ds. żywienia Nestlé Polska S.A. ze studentami uczelni wyższych w Polsce w ramach ogólnopolskiego Żywieniowego Roadshow Nestlé. Tematem rozmów będą trendy i wyzwania żywieniowe w Polsce i na świecie oraz perspektywy rozwoju i zawodowej przyszłości młodych specjalistów.
Inicjatywa Nestlé, pod patronatem Ministerstwa Sportu i Turystyki, magazynu Eurostudent oraz Europejskiego Forum Studentów AEGEE, realizowana jest w ramach strategii Nutrition, Health & Wellness popularyzującej prawidłowe żywienie, dbanie o zdrowie i dobre samopoczucie.