Nestlé Polska otrzymało trzy nagrody Effie Awards

Aktualności

Nestlé Polska otrzymało trzy nagrody Effie Awards

02 listopada 2018

Po raz kolejny kampanie marketingowe marek należących do portfolio Nestlé Polska zostały wyróżnione w prestiżowym konkursie Effie Awards. Tym razem firma otrzymała nagrody dla marki Winiary: „Winiary, Tu się Gotuje” oraz „Sprawdzam”, a także „Innowacja Precious™ w kampanii Maggi”.

Effie Awards to prestiżowe wyróżnienie branżowe przyznawane za najskuteczniejsze kampanie marketingowe. Konkurs po raz pierwszy został zorganizowany w 1968 r. w Nowym Jorku, a obecnie odbywa się już w 40 krajach świata, w tym w Polsce. Nagrodzone kampanie nie tylko wyróżniają się na tle innych, ale stanowią wyznacznik trendów i są inspiracją dla twórców.

W tym roku wśród zgłoszonych propozycji zostały docenione 3 kampanie Nestlé: 

• Srebrne Effie w kategorii Branded Content firma otrzymała za kampanię “Winiary, Tu się Gotuje”. Podstawą kampanii był serial emitowany przez TVN, będący pionierską formułą łączącą elementy kulinarnego show i komedii opartej na humorze sytuacyjnym. Każdy odcinek stanowił autorski przepis Davida Gaboriaud, francuskiego kucharza polskiego pochodzenia. Działania objęły też YouTube, fanpage oraz stronę www.winiary.pl. Ich celem było wzmocnienie wizerunku marki Winiary zwłaszcza wśród młodszych odbiorców. Twórcy założyli m.in. dopasowanie treści programu do grupy kobiet w wieku 25-37 lat. Udało się to zrealizować w stopniu przewyższającym oczekiwania.

• Srebrne Effie, tym razem w kategorii Żywność, przyznano kampanii telewizyjnej produktu Winiary „Pomysł na”. Nie tylko przekroczyła ona zakładane cele, jak poprawa atrybutów wizerunkowych w docelowej grupie kobiet, ale wręcz odwróciła niekorzystne dla marki trendy – uzyskano m.in. kilkunastoprocentowy wzrost całej kategorii fixów oraz z sukcesem wprowadzono na rynek nowy wariant Winiary „Pomysł na mięso pieczone w sosie”. Dzięki kampanii, po 10 miesiącach od jej wprowadzenia, zanotowano przekroczenie założonej wartości sprzedaży aż o 52% dla całej linii. Do osiągnięcia tak wysokich rezultatów przyczyniła się również współpraca z influencerami, co pozwoliło dotrzeć do ponad 1 mln. 120 tys. odbiorców.

• W kategorii Nowe Technologie Brązowe Effie otrzymała “Innowacja Precious™ w kampanii Maggi”. Stanowiła ona rewolucję w planowaniu kampanii telewizyjnych dzięki wykorzystaniu danych i technologii w sposób, o którym nikt wcześniej nie pomyślał. Jej celem było m.in. zwiększenie sprzedaży.