Nestlé numerem jeden w rankingu Effie Effectiveness Index 2016

Aktualności

Nestlé numerem jeden w rankingu Effie Effectiveness Index 2016

11 maja 2016

Światowy ranking Effie Effectiveness Index 2016 wyróżnił skuteczność kampanii marketingowych KitKat i Nescafé – marek firmy Nestlé. Koncern zajął pierwsze miejsce w kategorii „Żywność”, a czwarte w klasyfikacji generalnej tego prestiżowego rankingu.

Effie Effectiveness Index od 2011 roku mierzy wpływ kampanii marketingowych na całym świecie. Celem klasyfikacji jest zaprezentowanie i nagradzanie najskuteczniejszych agencji i specjalistów od marketingu działających na rzecz marek globalnych oraz regionalnych, w podziałe na rejon działania oraz kategorię produktu. W tegorocznym rankingu Effie Effectiveness Index Nestlé zajęło zaszczytne, pierwsze miejsce wśród reklamodawców w kategorii „Żywność” i dodatkowo czwarte w klasyfikacji generalnej, obejmującej wszystkie oceniane kampanie. Wysoką pozycję w tegorocznym zestawieniu Nestlé zawdzięcza zdobyciu na całym świecie aż 67 nagród Effie dla wyróżniających się kampanii marketingowych przeprowadzonych dla 22 marek międzynarodowego koncernu.

Wśród nagrodzonych działań marketingowych Nestlé znalazły się: kampania Nescafé w Indiach, kampania Mövenpick w Niemczech, kampania Jack’s Pizza w USA oraz nowatorska akcja promocyjna batonów KitKat w Japonii, przy której spółka Nestlé Japonia współdziałała z lokalnym przewoźnikiem kolejowym. W ramach współpracy, japońskie koleje zgodziły się, aby batony KitKat służyły pasażerom jako bilety. Celem kampanii była promocja turystyki oraz celebrowanie ponownego otwarcia linii kolejowych po trzęsieniu ziemi i tsunami.