Nestlé jako jedyna firma FMCG korzysta z oprogramowania SAS

Aktualności

Nestlé jako jedyna firma FMCG korzysta z oprogramowania SAS

16 lutego 2016

  • #Nestlé

SAS to oprogramowanie statystyczne z powodzeniem wykorzystywane w branżach takich jak np. finanse, bankowość czy telekomunikacja. W branży FMCG korzysta z niego dotychczas wyłącznie Nestlé. W Nestlé Polska SAS wdrażane jest od 2014 roku. Od tego czasu analitycy z Polski stali się wzorem dla innych oddziałów firmy w zakresie analiz statystycznych oraz wzorcowego wdrożenia i wykorzystywania SAS. Nic dziwnego – w zespole analiz pracują m.in. najzdolniejsi polscy studenci.

Kiedy oprogramowanie SAS wdrożono na poziomie podstawowym w Nestlé Polska, postanowiono, że w kolejnych fazach projektu zespół Nestlé wspierać powinni najlepsi studenci, specjalizujący się w metodach ilościowych. Tak powstał zespół, którego celem jest dalsze rozwijanie zastosowań SAS w logistyce i sprzedaży w branży FMCG, umożliwiających jeszcze szybsze i bardziej pogłębione analizy.

Jak pozyskać młode talenty?

Nestlé od 2014 roku prowadzi Europejską Inicjatywę Na Rzecz Wspierania Zatrudniania Ludzi Młodych – Nestlé needs YOUth, w ramach której młodzieży do 30. roku życia oferuje miejsca pracy, staży i praktyk. Także w przypadku zespołu zajmującego się rozwijaniem zastosowań oprogramowania SAS, eksperci Nestlé postanowili dotrzeć bezpośrednio do studentów metod ilościowych i zaprezentować im, jak analityka wygląda w praktyce w branży FMCG. W ramach rozpoczętej w marcu 2015 współpracy ze Szkołą Główną Handlową, Agata Sady, lider zespołu Analiz Popytu, prowadzi wykłady dla studentów, w czasie których zwraca szczególną uwagę na praktyczne aspekty analityki istotne w świecie biznesu, czyli wagę prognozowania i modelowanie prognoz.

– Okazuje się, że studenci są bardzo zainteresowani wykładami praktyków biznesu – świadczy o tym nie tylko ich aktywność w czasie zajęć, ale też ilość maili i pytań, które otrzymuję po wykładzie. Dla nas to bardzo ważne, że swoim doświadczeniem i kompetencjami możemy wzbogacić wiedzę młodzieży, a przez to ułatwić młodym odnajdywanie się na rynku pracy. Jest to misja naszej inicjatywy Nestlé needs YOUth. Z punktu widzenia organizacji liczymy na znaczne zainteresowanie stażami, praktykami czy pracą w Nestlé studentów jednej z najlepszych uczelni w kraju – mówi Agata Sady, Kierownik Projektu Implementacji oprogramowania SAS.

W jakim celu wykorzystuje się analitykę w Nestlé?

Analityka pomaga optymalizować planowanie. Planiści firmy zajmują się wieloma produktami, w tym takimi, na które nie powinni poświęcać czasu, ponieważ aktywność tych produktów w sklepach jest przewidywalna. Specjaliści zajmujący się analizą statystyczną zbierają dane, np. od klientów, ośrodków badań rynku oraz z działów sprzedaży i finansów, analizują je i wyciągają wnioski, które mają jak najlepiej służyć biznesowi.