Firma Nestlé zobowiązała się do zmniejszenia ilości cukru w swoich produktach w Europie o 18 tys. ton, co odpowiada 5 mld kostek cukru. Swoje założenie zamierza zrealizować do 2020 r. W przełożeniu produkty Nestlé w Europie będą miały średnio o 5% mniej cukru niż obecnie. 7 marca b.r. Nestlé ogłosi globalny pakiet zobowiązań , zmniejszenie ilości cukru jest jednym z jego części składowych. Marco Settembri, wiceprezes Nestlé i Dyrektor na Europę, Bliski Wschód i Afrykę Północną, podkreśla, jak duże znaczenie ma zdrowe odżywienie – Jeżeli jedna trzecia dzieci cierpi na nadwagę lub otyłość, to jest to dla nas wyraźny sygnał, że musimy zrobić coś więcej w celu ułatwienia im podejmowania odpowiednich wyborów żywieniowych i promowania aktywnego stylu życia- mówi. Deklaracja została ogłoszona przez firmę podczas Konferencji Unii Europejskiej na temat otyłości wśród dzieci na Malcie. Nestlé od kilku lat pracuje nad zmniejszeniem ilości cukru w swoich produktach. W ciągu ostatnich trzech lat ilość cukru w wyrobach firmy sprzedawanych w Europie zmalała o 11300 ton. Niedawno firma wprowadziła na rynek napój kakaowy NESQUIK zawierający 3,4 g cukru na porcję, co stanowi prawie 70% cukru mniej, w porównaniu do standardowej wersji tego produktu. Firma ogłosiła również, że znalazła sposób, jak zmienić strukturę cukru, tak aby zmniejszyć jego zawartość w czekoladzie przy jednoczesnym zachowaniu jej słodkiego smaku. Do 2020 r. Nestlé planuje zredukować zawartość cukru o 8% w batonie KitKat, a także zmniejszyć jego zawartość w płatkach śniadaniowych, kaszkach dla dzieci i gazowanych napojach owocowych.