Zespół analityczny firmy Machit przeprowadził badania nawyków żywieniowych Polaków. Wynika z niego, że 40,4% badanych kilka razy w tygodniu odwiedza sklepy spożywcze, 37,2% ankietowanych robi to raz w tygodniu, a 14,5% – dwa/trzy razy na miesiąc.
W badaniu udział wzięło ponad 1000 osób mieszkających w 10 największych miastach w Polsce. Z raportu wynika także, że podczas jednej wizyty w sklepie 25,6% ankietowanych wydaje 100 zł na zakupy spożywcze, 24% osób wydaje 101–150 zł, a 17,3% od 151–200 zł. Co 10 badany przeznacza na jedzenie mniej niż 500 zł miesięcznie, a 18,1% kupuje artykuły spożywcze za 501–1000 zł, a 42,6% osób przeznacza na nie w ciągu miesiąca 1001–2500 zł. Ponad 2500 zł miesięcznie na jedzenie wydaje ponad 20% ankietowanych.
Z badania wynika także, że 60,2% osób zwraca uwagę na to co je. Z kolei 34,3% zwraca, ale nie zawsze. Jedynie 5,5% deklaruje, że nie robi tego wcale. Ponad połowa z Polaków najczęściej przygotowuje posiłki w domu lub zamawia dania na wynos. Nieco ponad 14% stołuje się w barach i restauracjach, 8,4% sięga po fast foody, a 4,7% kupuje gotowe posiłki ze sklepu.
źródło: Rzeczpospolita