Najbardziej pożądani pracodawcy w handlu

Aktualności

Najbardziej pożądani pracodawcy w handlu

Przeprowadzono  ósmą edycję badania „Najbardziej pożądanych pracodawców” w opinii menedżerów i specjalistów z całej Polski, przygotowanego przez firmę Antal. Wyłoniono 67 laureatów w 15 branżach, również w handlu detalicznym.

W raporcie zaznaczono, że: „pracownicy zainteresowani pracą w branży retail zwracają uwagę na to, jak elastycznie firmy reagują na zmieniające się potrzeby konsumentów, gdyż pośrednio przekłada się to na poziom ich wynagrodzeń oraz możliwości rozwoju zawodowego. Dlatego też nie dziwi wybór Ikea, jako zdobywcy pierwszej pozycji w rankingu. Szwedzkie przedsiębiorstwo mocno wykorzystuje najnowsze trendy rynkowe i wyznacza nowe standardy obsługi klienta.” Drugie miejsce ex aeguo zajęły trzy sieci: Lidl LPP i Jeronimo Martins

Sieci handlu detalicznego powinny stale ewoluować – skupiając się nie tylko na głównych destynacjach zakupowych, ale także staraniach, by lepiej rozumieć konsumentów. Tylko wyjątkowy i spersonalizowany przekaz skierowany do konsumentów przynosi wymierne rezultaty. W budowaniu przywiązania do poszczególnych marek sieci wykorzystują różnorodne działania, między innymi nagradzając klientów punktami lojalnościowymi czy rabatami. Dotyczy to również korzystania z aplikacji mobilnych czy rekomendowania marki na portalach społecznościowych. Niektóre sieci wykorzystują dane internetowe do spersonalizowania oferty dla danego klienta w sklepie stacjonarnym. Należy przy tym pamiętać o nowych przepisach RODO, do których wszyscy muszą dostosować sposób zbierania i wykorzystywania danych osobowych. Bardziej restrykcyjna ochrona wrażliwych danych może pociągnąć za sobą ograniczenia w kontaktach z klientami, a to może rodzić dodatkowe wyzwania dla specjalistów z branży handlu detalicznego.

Foto: Pixabay