Carlsberg Polska jako pierwszy w branży piwowarskiej wprowadził na polski rynek przełomowe rozwiązanie opakowaniowe – SNAP PACK, które zastępuje folię używaną do owijania wielopaków piwa Carlsberg. Innowacja została doceniona w konkursie Modern Retail Awards 2022 w kategorii „Sustainable Innovation”.
Rozwiązanie SnapPack zostało zgłoszone do konkursu przez klienta Carlsberg Polska – sieć sklepów Żabka, do których pod koniec 2021 roku wprowadzony został po raz pierwszy w Polsce sześciopak piwa Carlsberg z rozwiązaniem Snap Pack.
– Badania śladu węglowego dla Carlsberg Polska pokazują, że opakowania generują dużą jego część. Dlatego każde rozwiązanie redukujące ilość CO2 jest na wagę złota. Snap Pack pozwala ograniczać ilość użytej folii o ponad 80% w porównaniu do standardowego multipaka owiniętego tworzywem sztucznym – mówi Teresa Aldea, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w Carlsberg Polska.
Konkurs Modern Retail Awards ma na celu wyróżnienie przedsiębiorstw, które przyczyniają się do rozwoju sektora handlu detalicznego i dystrybucji. Jest on organizowany przez jedną z najważniejszych w Polsce organizacji branżowych — Polską Organizację Handlu i Dystrybucji (POHiD).
Carlsberg Polska otrzymał nagrodę w kategorii SUSTAINABLE INNOVATION. Pokazuje ona, że praca nad Snap Pack’iem i podobnymi rozwiązaniami jest bardzo ważna i potrzebna, by chronić środowisko i planetę.
źródło: inf. pasowa
Przeczytaj także: FPP: System kaucyjny potrzebny w Polsce