Od lutego ubiegłego roku do stycznia 2017, mydła w kostce kupiło przynajmniej raz w roku niemal 58% nabywców. Jest to wynik wskazujący na malejącą popularność tej kategorii, ilość zakupionych mydeł w kostce spadła o 14%. „Było to związane zarówno ze spadkiem odsetka gospodarstw domowych, które w analizowanym okresie nabyły produkty tej kategorii, jak również ze zmniejszeniem średniej częstotliwości tych zakupów. Negatywnemu trendowi na rynku mydeł w kostce towarzyszył niewielki wzrost (o 3% w ujęciu ilościowym) zakupów mydeł w płynie” – czytamy w raporcie instytutu GfK. Najwięcej mydeł w kostkach sprzedawanych było w tym 12- miesięcznym okresie w dyskontach ( 34% zakupów kategorii). Klienci kupowali artykuły tego asortymentu średnio około 5 razy, kupując podczas pojedynczego zakupu średnio dwie kostki mydła i wydając na ten cel ok. 18 zł rocznie. Prawie 60% nabywców mydła w kostce to osoby 50+.
Źródło: GfK
Foto: pixabay.com