W ramach XI edycji kampanii „Zbieramy Krew dla Polski” ponad 2600 dawców oddało blisko 1200 litrów krwi. W ciągu 11 lat kampanii realizowanej przez Grupę Muszkieterów, zarządzającą sieciami Intermarché i Bricomarché, wraz z Polskim Czerwonym Krzyżem zebrano jej natomiast łącznie blisko 16 000 litrów od ponad 35 000 dawców.
26 października świętowaliśmy Światowy Dzień Donacji i Transplantacji. Jego ideą jest popularyzacja oddawania krwi, narządów, a także krwiotwórczych komórek macierzystych. Grupa Muszkieterów, we współpracy z Polskim Czerwonym Krzyżem, już od 11 lat organizuje kampanię „Zbieramy Krew dla Polski”, by przełamać obawy Polaków oraz zachęcić ich do wspierania honorowego krwiodawstwa.
Od maja do września 2018 r. ambulanse Regionalnych Centrów Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa pojawiały się na parkingach przed sklepami Intermarché i Bricomarché w całej Polsce. W 107 miastach 15 polskich województw przeprowadzono łącznie 129 zbiórek krwi. Akcjom towarzyszyły także liczne konkursy, pokazy straży pożarnej i ratownictwa medycznego oraz pokazy udzielania pierwszej pomocy.
– W ciągu tych 11 lat odbyło się łącznie ponad 1 400 zbiórek krwi i blisko 230 dodatkowych akcji promujących honorowe krwiodawstwo. W tym czasie chęć oddania krwi zgłosiło około 46 000 chętnych – podsumowuje 11 lat akcji Renata Kawka, Sekretarz Krajowej Rady Honorowego Krwiodawstwa Polskiego Czerwonego Krzyża.
Działalność prospołeczna wpisana jest na stałe w strategię realizowaną przez Grupę Muszkieterów. Każdy przedsiębiorca, przystępujący do Grupy, deklaruje gotowość do prowadzenia działań na rzecz społeczności lokalnych, w tym niesienia pomocy potrzebującym. Zasada ta przyświeca wszystkim inicjatywom dobroczynnym podejmowanym przez Grupę Muszkieterów.