Mondelēz International ogłosił, że na terenie Europy jego najbardziej rozpoznawalna marka czekolady Milka dołączy do prowadzonego przez firmę programu Cocoa Life. To inicjatywa zrównoważonej uprawy ziaren kakaowca i wspierania pozyskującej go społeczności farmerów. Decyzja o rozszerzeniu zasięgu programu jest związana z planami organizacji, aby z czasem pozyskiwać kakao wyłącznie w zrównoważony sposób.
Opakowania tabliczek czekolady Milka w całej Europie będą miały nowy wygląd – od sierpnia 2018 r. pojawią się na nich logotypy Cocoa Life. Mondelēz International planuje, że kolejne produkty czekoladowe z portfolio marki Milka w Europie również dołączą do programu w późniejszym czasie. Tym samym, Milka będzie kolejną marką Mondelēz International, której produkty wytwarzane są z kakao pozyskiwanego w ramach Cocoa Life. Do programu należą już czekolady Cadbury Dairy Milk w Wielkiej Brytanii i Irlandii, Côte d’Or w Belgii i Francji, Freia i Marabou w krajach Skandynawskich oraz ciasteczka Oreo w całej Europie.
Misją programu Cocoa Life jest stworzenie stabilnego łańcucha dostaw ziaren kakaowca, przy jednoczesnym wprowadzaniu pozytywnych zmian w życiu farmerów oraz zapobieganiu zmianom klimatu w sześciu krajach, z których pozyskiwane jest kakao: Ghanie, Wybrzeżu Kości Słoniowej, Indonezji, Indiach, Dominikanie i Brazylii.
Do końca 2017 r. programem zostało objętych 120 500 farmerów żyjących w 1085 społecznościach. Niezależne badania wykazały, że w Indonezji, w społecznościach objętych programem Cocoa Life, roczny dochód z upraw kakao wzrósł o 37 proc. a farmerzy zaobserwowali wzrost poziomu plonów o 10 proc. Inicjatywa przyczyniła się też do zasadzenia ponad miliona drzew. Co więcej, poprzez program Cocoa Life firma zwiększyła udział kakao pozyskiwanego w sposób zrównoważony do 35 proc., co stanowi wzrost o 14 punktów procentowych w porównaniu do 2016 r.