Mondelez na drodze do osiągnięcia celów ESG

Aktualności

Mondelez na drodze do osiągnięcia celów ESG

05 czerwca 2023

Mondelēz International, globalny lider w branży przekąsek, ogłosił doroczny raport „Snacking Made Right”, w którym podsumowuje postępy w osiągnięciu wyznaczonych sobie celów zrównoważonego rozwoju. Działania w Polsce stanowią integralną część planu.

Zrównoważony biznes to jeden z najważniejszych elementów długoterminowej strategii wzrostu Mondelez. Dzięki odpowiedzialnej produkcji przekąsek firma wspiera zrównoważony styl życia konsumentów.

W trosce o lepsze jutro, w którym świadome wybory konsumenckie idą w parze z dbałością o środowisko, Mondelez podejmuje szereg działań, by do 2025 zrealizować wyznaczone sobie cele z obszaru ESG. Kluczowe z nich, to m.in.:

  • skupienie się na bardziej zrównoważonym pozyskiwaniu kluczowych dla produkcji składników,
  • zmniejszenie negatywnego wpływ produkcji na klimat,
  • rozwijanie oferty produktowej, w celu zaspokojenia różnych potrzeb konsumentów w zakresie odżywiania i dobrego samopoczucia, przy jednoczesnej promocji aktywnego stylu życia i odpowiedzialnej konsumpcji przekąsek.

Co więcej, marka nie ustaje w rozwijaniu zróżnicowanych zespołów i inkluzywnej kultury organizacyjnej, która jest swoistym DNA firmy.

Miliard dolarów na zrównoważony rozwój

Dane z raportu „Snacking Made Right” potwierdzają, że słowa i założenia marki idą w parze z działaniami. Zarówno na rynku globalnym, jak i lokalnie w Polsce.

Wyniki jasno wskazują, że firma kontynuuje prowadzenie działań na rzecz poprawy warunków produkcji kakao, z którego powstają produkowane przez Mondelez przekąski, jak np. czekolada Milka. W ostatnim roku ogłoszona została dodatkowa pula środków przeznaczonych na ten cel w wysokości 600 mln dolarów. Dzięki temu do 2030 roku marka zainwestuje w globalny Program Cocoa Life miliard dolarów.

– Jestem dumny, że w Mondelez International poczyniliśmy postępy w realizacji naszej wizji, w czasie niestabilnej sytuacji gospodarczo-ekonomicznej, krajowej i międzynarodowej — podkreśla Dirk Van de Put, prezes zarządu i CEO Mondelez International. — Pokazujemy w ten sposób nasze zaangażowanie w kreowanie odpowiedzialnej przyszłości przekąsek — dodaje.

Produkcja z energii słonecznej

W dbałości o środowisko Mondelez stawia na odnawialne źródła energii. Liczne proekologiczne i społeczne inicjatywy realizowane są na świecie, jak i w Polsce. Najważniejszą jest podpisana przez Mondelez 12-letnia umowa na zakup wirtualnej energii elektrycznej (VPPA) ze szwajcarską firmą inwestującą w odnawialne źródła energii GoldenPeaks Capital.

– Podpisanie umowy dotyczącej energii odnawialnej stanowi kamień milowy w naszych działaniach — mówi Robert Sas, Dyrektor Zarządzający Mondelez Polska i kraje bałtyckie. — Inwestowanie w nią, to nie tylko dbałość o przyszłość naszej planety, ale także o ekonomiczną stabilność i innowacyjność. To ważny krok naprzód w naszych wysiłkach na rzecz ochrony środowiska i tworzenia zrównoważonej przyszłości dla wszystkich — zaznacza.

Start projektu miał miejsce w marcu tego roku, zaś pełna moc produkcyjna zostanie osiągnięta w 2024 roku. Firma szacuje, że w ten sposób uda się jej zredukować około 85 000 ton CO2. Dostarczana, bezemisyjna i odnawialna energia elektryczna, będzie w przybliżeniu równoważyć ślad węglowy z energii elektrycznej ośmiu polskich zakładów produkcyjnych Mondelez.

W harmonii z naturą

Drugim wieloletnim projektem na rzecz zrównoważonego rozwoju jest Program Harmony. Polscy rolnicy uczestniczący w nim uprawiają 2,980 hektarów pól, osiągając przy tym zbiory na poziomie 26,500 ton, które dostarczają 100 % zrównoważonej pszenicy do produkcji takich ciastek jak np. BelVita, Delicje czy Lubisie.

— Program Harmony to staranny dobór i kontrola pszenicy, która z pól trafia do naszych zakładów — mówi Luiza Arament, manager ds. Komunikacji i Relacji Zewnętrznych, Mondelez Polska i kraje bałtyckie. — Dzięki takiemu podejściu dbamy o glebę i zwiększamy różnorodność biologiczną. Audyty u współpracujących z nami rolników pozwalają racjonalizować poziom stosowania pestycydów i nawozów — dodaje.

Realizując swoją misję Mondelez pokazuje, że można i że warto tworzyć synergię pomiędzy biznesem a dbałością o środowisko, pomiędzy potrzebami konsumentów a odpowiedzialnością produktową, czy pomiędzy wartościami pracowników i firmy.