Mondelēz International zakończył proces przejęcia spółki Chipita Global S.A., najszybciej rozwijającej się firmy w kategorii rogalików i wypiekanych przekąsek w Europie Centralnej i Wschodniej.
Przejęcie umożliwi Mondelēz International, zarówno w skali globalnej, jak i na rynkach lokalnych, zaoferowanie szerokiego asortymentu wyrobów piekarniczych w Europie, odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie konsumentów na tę kategorię. Transakcja otworzy również nowe możliwości rozwoju, płynące z połączenia kultowych marek Mondelēz International takich jak Cadbury czy Milka z popularnymi markami rogalików i wypiekanymi przekąskami Chipita Global S.A., m.in. 7Days.
– Chipita to firma zbudowana na silnych fundamentach przez niezwykle utalentowany zespół. Cieszymy się, że do Mondelēz International dołączą jej wyjątkowi pracownicy, ulubione przez konsumentów marki i jej cały bogaty dorobek. Jest to element realizacji naszej strategii, której celem jest zdobycie pozycji globalnego lidera w branży przekąsek – skomentował Vince Gruber, EVP & President Mondelēz Europe.
– Od dawna z uznaniem obserwuję działalność firmy Chipita. Jestem podekscytowany możliwością pracy razem z naszymi nowymi koleżankami i kolegami nad innowacjami i nowymi wariantami produktów. Nawiązanie współpracy daje nam możliwość uczenia się od siebie oraz wspólnego rozwoju, tworząc tym samym nowe perspektywy dla naszych pracowników i marek. Zamierzamy wprowadzić firmę Chipita Global S.A. do Mondelēz International w sposób przemyślany i odpowiedzialny z szacunkiem dla jej wspaniałego biznesu, który został zbudowany przez jej pracowników w ciągu ostatnich 40 lat – komentuje Ivo Naydenov, pełniący tymczasowo obowiązki Dyrektora Generalnego.