1 lipca 2017 roku Janusz Idczak obejmie stanowisko nowego Dyrektora Zarządzającego
Polski i Krajów Bałtyckich.
– Mondelēz International, wiodący producent słodyczy w Polsce i światowy lider produkcji ulubionych marek konsumentów, takich jak czekolady i ciastka Milka, ciastka Oreo i belVita oraz cukierki Halls, ogłosił zmianę na stanowisku Dyrektora Zarządzającego Polski i Krajów Bałtyckich.
Od 1 lipca br. funkcję tę będzie pełnił Janusz Idczak. Do Mondelez Polska (wcześniej Kraft Foods Polska), powraca na stanowisko Dyrektora Zarządzającego Polski i Krajów Bałtyckich po dwóch latach pracy jako Dyrektor Sprzedaży w Jacobs Douwe Egberts PL sp. z o.o. (JDE Poland).
Janusz Idczak będzie kontynuował ambitną strategię rozwoju firmy w Polsce i regionie. Zastąpi na tym stanowisku dotychczasowego Dyrektora Zarządzającego, Zoltána Nováka, który stanie na czele europejskich struktur sprzedaży firmy w Zurychu.
“Po pięciu owocnych latach mojej pracy w Polsce mogę z dumą powiedzieć, że dostarczaliśmy polskim konsumentom ich ulubione słodycze, zarówno te, które znali od lat – Prince Polo i Delicje, jak i nasze kultowe marki – Milka, Oreo, Halls i belVita. Nieustannie ich zaskakiwaliśmy nowościami, których przykładem mogą być: czekolada Milka z ciasteczkami Oreo czy nowe batoniki, produkty sezonowe i nowe formaty przekąsek. Przez lata prowadziliśmy ciekawe aktywacje marketingowe i umacnialiśmy więź z konsumentami, także poprzez zapewnienie dostępności naszych produktów w różnych kanałach sprzedaży. Byliśmy też znaczącym partnerem dla lokalnych społeczności, aktywnie angażując się w lokalne inicjatywy i tworząc nowe miejsca pracy. Było to możliwe dzięki konsekwentnemu inwestowaniu firmy w sieć produkcyjną – siedem zakładów na terenie kraju oraz niedawno otwarte Centrum Badań, Rozwoju i Jakości w Bielanach Wrocławskich. Teraz, kiedy kierownictwo obejmie Janusz, jestem pewien, że firma nadal będzie się dynamicznie rozwijać. Miałem ogromną przyjemność pracować z nim przez wiele lat w Polsce i na Węgrzech i jestem przekonany, że jest odpowiednią osobą do objęcia stanowiska Dyrektora Zarządzającego. Życzę Januszowi, jak również wszystkim pracownikom firmy powodzenia i mocno trzymam za nich kciuki.” – mówi Zoltán Novák.
Zoltán Novák pełnił funkcję Dyrektora Zarządzającego w Polsce przez ostatnie 5 lat, także w kluczowych dla firmy okresach, takich jak m.in.: zmiana nazwy z Kraft Foods na Mondelēz International w 2012 i wydzielenie kategorii kawy w 2015 roku. W tym czasie koncern sukcesywnie się rozwijał, utrzymał pozycję lidera polskiego rynku przekąsek w kategorii ciastek i czekolady, a także wzmocnił pozycję w kategorii cukierków dzięki rozwojowi marki Halls. Firma intensywnie rozbudowywała również swoją sieć produkcyjną obejmującą obecnie
7 fabryk, w tym fabrykę w Skarbimierzu, która z otwartą w 2015 roku Linią Przyszłości wartą 30 mln USD jest jednym z najnowocześniejszych zakładów tego typu w Europie. Z kolei
w czerwcu br., w sąsiedztwie fabryki czekolady w Bielanach Wrocławskich zostało otwarte innowacyjne Centrum Badań, Rozwoju i Jakości – najnowsza inwestycja Mondelēz International w tym regionie, warta 17 mln USD. Firma zatrudnia blisko 4600 pracowników; przez lata stała się także aktywnym członkiem społeczności lokalnych w całym kraju.
Biografia
Janusz Idczak,
Dyrektor Zarządzający Polska i Kraje Bałtyckie, Mondelêz International
(od 1.07.2017)
Janusz Idczak to jeden z najbardziej doświadczonych top managerów w polskiej branży FMCG. Jest z nią związany od ponad 20 lat, z czego 16 lat spędził w polskich i międzynarodowych strukturach Mondelez Polska (wcześniej Kraft Foods Polska).
Łączy najwyższej klasy doświadczenie z zakresu strategii organizacji, rozwoju sprzedaży, fuzji i przejęć oraz zarządzania z know-how marketingowym. W ostatnich latach (2015 – VI 2017) był związany z Jacobs Douwe Egberts Poland (JDE), gdzie jako Dyrektor Sprzedaży odpowiadał za zbudowanie zespołu i strategię sprzedaży JDE jako lidera na rynku kawy,
od początku istnienia polskiego oddziału.
W Mondelez Polska (wcześniej Kraft Foods Polska), gdzie powraca od lipca 2017 r.
na stanowisko Dyrektora Zarządzającego Polski i Krajów Bałtyckich, w trakcie kilkunastu lat przeszedł liczne szczeble kariery w działach marketingu i sprzedaży, zarządzając biznesem zarówno w Polsce, jak i Działem Sprzedaży na Węgrzech. Przyczynił się do wielu sukcesów
i rozwoju kategorii ciastek, kierując m.in. rynkową premierą marki Oreo czy repozycjonowaniem marki Delicje.
Przewodził kilkusetosobowymi zespołami, m.in w kluczowych momentach transformacji firmy, takich jak: przejęcia biznesów Stollwerck, LU oraz Cadbury przez Kraft Foods, czy odłączenie od Mondelez biznesu kawowego i połączenie go z Prima Poland sp. z o.o. w Polsce – w rezultacie którego powstała Jacobs Douwe Egberts PL. Pochodzi ze Śląska, wraz z żoną mieszka w Warszawie. Studiował na Akademii Ekonomicznej w Katowicach (Finanse i Bankowość) oraz na Uniwersytecie Łódzkim (Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacjach międzynarodowych). Pasjonat gier strategicznych (szachy i brydż) oraz podróży.