Mondelēz International inwestuje w energię odnawialną produkowaną przez elektrownie fotowoltaiczne w Polsce

Producenci

Mondelēz International inwestuje w energię odnawialną produkowaną przez elektrownie fotowoltaiczne w Polsce

Mondelēz International podpisał w Polsce 12-letnią umowę o zakup wirtualnej energii elektrycznej (VPPA) z GoldenPeaks Capital, szwajcarską firmą inwestującą w odnawialne źródła energii w całej Europie. Jest to kolejny krok Mondelēz International w realizacji ambicji, którą jest zbudowanie firmy produkującą przekąski, która działa w jeszcze bardziej zrównoważony sposób.

Mondelēz International dąży do osiągnięcia celu zerowej emisji gazów cieplarnianych netto w całym swoim łańcuchu wartości do 2050 roku. Inwestycja w zieloną energię odnawialną w Polsce stanowi istotny wkład w realizację tego długoterminowego celu.

GoldenPeaks Capital będzie dostarczać rocznie około 126 gigawatogodzin bezemisyjnej, odnawialnej energii elektrycznej, produkowanej przez elektrownie słoneczne w Polsce o zakontraktowanej mocy szczytowej 109 megawatów. Umowa ta ma na celu zaoszczędzenie ponad 1 miliona ton metrycznych ekwiwalentu CO2 w okresie jej obowiązywania. W przybliżeniu zrównoważy ona ślad węglowy związany z energią elektryczną w ośmiu zakładach produkcyjnych Mondelēz International w Polsce, w tym w Płońsku, Tomaszowie Mazowieckim, Jankowicach, Jarosławiu, Bielanach Wrocławskich, Cieszynie i Skarbimierzu. Rozpoczęcie produkcji energii planowane jest na marzec 2023 roku.

– Jesteśmy dumni, że Mondelēz International w Polsce inwestuje w energię odnawialną. Nie tylko przyspieszy to nasze dotychczasowe wysiłki zmierzające do zmniejszenia emisji w lokalnym łańcuchu dostaw w ośmiu fabrykach, ale także pomoże stworzyć bardziej zrównoważoną firmę produkującą przekąski — powiedział Roman Sitko, Prezes Zarządu, Mondelez Polska Production.

– Współpraca z GoldenPeaks Capital w Polsce jest doskonałym dowodem na to, że zmieniamy sposób prowadzenia naszego biznesu w kierunku bardziej zrównoważonej przyszłości. Jestem dumny, że nasi konsumenci, kupując swoje ulubione marki produkowane lokalnie, takie jak Milka, Prince Polo, Delicje, San czy Lubisie, mogą mieć pewność, że zostały one wyprodukowane z troską o środowisko naturalne — dodał Marcin Dobrock, Dyrektor Zarządzający, Mondelez Polska i kraje bałtyckie.