Międzynarodowy program zrównoważonego pozyskiwania ziaren kakaowca – Cocoa Life zaspokoi 100% zapotrzebowania Mondelēz International na kakao, które jest wykorzystywane do produkowanych przez firmę wyrobów czekoladowych. Logo Cocoa Life znajduje się już na 43% czekolad produkowanych przez Mondelēz International m.in. Milka, Cadbury Dairy Milk oraz Côte d’Or, a wkrótce dołączy do nich Toblerone oraz liczne marki lokalne.
Mondelēz International ogłosił, że do 2025 r. 100%. kakao wykorzystywanego przez należące do firmy marki czekolad będzie wytwarzane w ramach programu zrównoważonej uprawy ziaren kakaowca Cocoa Life. Decyzja koncernu jest efektem pozytywnych wyników uzyskanych w ciągu pierwszych sześciu lat trwania inicjatywy. Cocoa Life pomaga tworzyć stabilny łańcuch dostaw ziaren kakaowca, poprzez zwiększanie plonów w ramach istniejących upraw, wspieranie rozwoju społeczności lokalnych oraz zapobieganie deforestacji.
Obecnie 43% marek czekolad należących do Mondelēz International jest produkowane z ziaren kakao, które pochodzi z upraw objętych programem Cocoa Life. Do roku 2025 zarówno marki międzynarodowe jak i lokalne, w tym Toblerone i Lacta, dołączą do Milka, Côte D’Or oraz Cadbury Dairy Milk, a do ich produkcji będzie wykorzystywane ziarno pozyskiwane w sposób zrównoważony. Rozszerzenie programu pozwoli zwiększyć liczbę objętych nim farmerów i lokalnych społeczności, wspieranych przez Mondelēz International w sześciu krajach, gdzie uprawiane są ziarna kakaowca: Ghanie, Wybrzeżu Kości Słoniowej, Indonezji, Indiach, Dominikanie i Brazylii.
Od uruchomienia programu w 2012 r., Mondelēz International przeznaczył 400 mln. dolarów na zbudowanie stabilnego łańcucha dostaw kakao, zwiększając wydajność upraw ziarna kakaowca oraz wspierając zaangażowanie jego partnerów.
Na koniec kwietnia Mondelēz International opublikował raport – Cocoa Life’s 2018 Annual Report na temat postępów, osiągniętych w ramach programu. Dokument, podsumowujący rezultaty uzyskane w pierwszych sześciu latach od uruchomienia inicjatywy, stanowi pierwszy w historii raport poświęcony programowi o tak szerokim zasięgu, realizowanemu w ramach przemysłu kakaowego. Cocoa Life objął już swoim zasięgiem ponad 142 000 farmerów oraz 1400 społeczności, co przyczyniło się do zwiększenia wydajności upraw, wspierania lokalnej ludności, oraz wzrostu produkcji, która pokrywa obecnie 43% zapotrzebowania na czekoladę Mondelēz International.