Moje Sklepy: Nowa strategia przynosi wymierne rezultaty

Franczyza

Moje Sklepy: Nowa strategia przynosi wymierne rezultaty

Grupa Eurocash wdraża nową strategię dla sieci partnerskiej Moje Sklepy. Ponad 3000 sklepów ABC, Groszek i Euro Sklep zyskało nowy wygląd, a 8,5 tysiąca punktów już dołączyło do wspólnej aplikacji mobilnej. Nowe narzędzia cyfrowe i dopasowane promocje przekładają się na wymierne efekty: wzrost średniej wartości koszyka, efektywność promocji i pozytywne opinie zarówno wśród detalistów, jak i klientów.

Od początku 2025 r. Grupa Eurocash realizuje modernizację sieci ABC, Groszek i Euro Sklep działających pod marką parasolową Moje Sklepy. Jak podaje spółka, nowa identyfikacja wizualna pojawiła się już w ponad 3000 placówkach, a w witrynach i wnętrzach sklepów zamontowane zostały ekrany LCD.

Nowa strategia obejmuje nie tylko zmianę warstwy wizualnej witryn i elementów wnętrz placówek, ale również digitalizację komunikacji marketingowej. Na nowo zamontowanych ekranach LCD wyświetlane są cyfrowe gazetki dostosowane do formatu sklepu. W dużych lokalnych marketach stawia się na rozbudowaną ofertę promocyjną, obejmującą m.in. produkty świeże i nabiał, natomiast w mniejszych sklepach – na mocną selekcję promocji w kategoriach piw, napojów i przekąsek. Zróżnicowanie oferty promocyjnej przekłada się na trafniejsze kontrakty z producentami oraz większe zadowolenie zarówno detalistów, jak i klientów.

– Skala i zakres zmian w sieci Moje Sklepy jest bezprecedensowa – w zaledwie parę miesięcy zmodernizowaliśmy kilka tysięcy placówek, co nie miało wcześniej miejsca w żadnej sieci franczyzowej w Polsce. To efekt ogromnego wysiłku setek osób w terenie. Digitalizacja komunikacji to nie tylko odpowiedź na rynkowe trendy – to także sposób, by skuteczniej docierać do konsumentów z atrakcyjną ofertą i zmieniać postrzeganie cenowe lokalnych sklepów. Poprzez ekrany LCD i aplikację Moje Sklepy pokazujemy, że nasze promocje realnie konkurują z ofertą dyskontów. Już teraz widzimy wymierne efekty – przejrzyste witryny, lepsze dopasowanie oferty i wzrost skuteczności promocji, szczególnie w gazetkach. Egzekucja ofert promocyjnych wzrosła w mniejszych sklepach o 20%, a w większych przekracza już 95 % – mówi Dominik Kasperek, prezes zarządu Eurocash Sieci Partnerskie.

Już 8,5 tys. sklepów w aplikacji mobilnej

Równolegle do prowadzonych modernizacji, Grupa rozwija aplikację mobilną Moje Sklepy przeznaczoną zarówno dla wszystkich sieci działających pod marką parasolową, jak i dla niezależnych sklepów partnerskich. Aplikacja staje się kluczowym narzędziem budowania relacji z konsumentami. Poza placówkami działającymi pod marką parasolową, do programu lojalnościowego dołączyło już ponad 3200 sklepów niezależnych. Łącznie z ofert dostępnych w aplikacji można korzystać w ponad 8 500 placówkach, co czyni ten program jednym z najszerzej dostępnych w polskim handlu detalicznym. Obecnie aplikacja gromadzi 350 tys. użytkowników i ta liczba systematycznie rośnie.

Strategia realizowana z partnerami  

Za modernizacją stoi zarówno szeroki zakres działań, jak i zaangażowana współpraca z franczyzobiorcami – od planowania po realizację.

– Współpraca z właścicielami sklepów jest kluczowa dla powodzenia całego projektu. Spotykamy się regularnie w ramach Rady Partnerów, ale pracujemy też operacyjnie – w mniejszych zespołach roboczych zajmujących się ofertą, promocjami czy komunikacją. To dzięki tym rozmowom jesteśmy w stanie szybko reagować na potrzeby sklepów i dostosowywać działania do rzeczywistości w terenie. Zawsze możemy liczyć na wsparcie naszych franczyzobiorców – podkreśla Dominik Kasperek.

Wizerunkowej zmianie marki Moje Sklepy towarzyszy ogólnopolska kampania reklamowa, której celem jest dotarcie do nowych klientów i budowanie zaangażowania. Ambasadorami kampanii zostali Cezary Żak oraz popularny youtuber ReZigiusz, którzy promują lokalny charakter sklepów oraz korzyści płynące z korzystania z aplikacji. Kampania będzie realizowana do końca 2025 r. i obejmuje kanały digitalowe, w tym media społecznościowe, stacje radiowe oraz POS.

Nowa strategia dla sieci Moje Sklepy to największy w historii Grupy Eurocash projekt modernizacji i cyfryzacji sieci franczyzowych i partnerskich. Jej celem jest umocnienie pozycji sklepów mało i średnio formatowych na konkurencyjnym rynku poprzez lepsze dopasowanie oferty do potrzeb klientów, nowoczesną komunikację marketingową i rozwój narzędzi cyfrowych. Grupa Eurocash przeznaczyła na realizację strategii ponad 40 milionów złotych.

oprac.: K. Walkowiak

Udostępnij artykuł