Mlekovita podsumowuje 2023 rok

Producenci

Mlekovita podsumowuje 2023 rok

12 stycznia 2024

Mlekovita zakończyła 2023 rok zwiększając skalę działalności i finalizując kolejne inwestycje. Znacząco rozwinęła również swoją ofertę asortymentową. W odpowiedzi na trendy rynkowe, potrzeby i oczekiwania konsumentów jedną z najbardziej rozbudowywanych kategorii była galanteria mleczarska.

–  W 2023 roku mierzyliśmy się z wyzwaniami na wielu polach, ale cokolwiek nie działoby się w bliższym czy dalszym otoczeniu, dla Mlekovity nie ma innej drogi niż zrównoważony rozwój. Nieustannie inwestujemy w nowe technologie, linie, produkty, a także wiedzę i umiejętności. Rozwój i inwestycje to także nowe zakłady – w minionym roku do wielkiej rodziny Mlekovity dołączyły kolejne, dzięki czemu ich liczba wzrosła już do 25 – mówi Prezes Zarządu Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński.

– Nowy rok również stawia przed nami kolejne wyzwania. Patrzę jednak na nadchodzące dni z optymizmem, gdyż trudny 2023 zakończyliśmy na niezmiennej pozycji lidera, z rewelacyjnymi wynikami: wzmocniliśmy swoją pozycję rynkową, zwiększyliśmy skalę działalności i sfinalizowaliśmy kolejne ważne inwestycje. Pobiliśmy też własne kolejne rekordy, zdobyliśmy kolejne prestiżowe nagrody i wyróżnienia. Stale rozwijamy firmę, wzrasta wartość marki Mlekovita, przychody nie maleją, rozbudowaliśmy i zmodernizowaliśmy kolejne segmenty infrastruktury wewnętrznej. Z uwagą wsłuchiwaliśmy się również w potrzeby i oczekiwania naszych konsumentów, by jak najpełniej na nie odpowiadać. Wprowadziliśmy szereg nowych produktów i pracujemy już nad kolejnymi – mobilizująca jest dwucyfrowa dynamika skupu – dodaje.

Mlekovita każdego roku oferuje swoim konsumentom szereg nowości. Znaczącą kategorią wśród tych z 2023 była galanteria mleczarska, która jest też bardzo innowacyjnym segmentem. Mimo że firma ciągle rozszerza go o nowe pozycje, a konsumenci z entuzjazmem podchodzą do wielu z nich, to rynek wciąż oczekuje nowości w tej ofercie.

Do nowości asortymentowych zaliczyć należy również ponad 110 produktów regionalnych, które nadal są oferowane przez nowo włączone zakłady w Czarnkowie, Chodzieży i Miechowie-Charsznicy.

Plany na 2024 rok obejmują dalszy, konsekwentny rozwój firmy i marki Mlekovita, w tym również w eksporcie. Firma jest też jednym z liderów pod względem liczby obsługiwanych krajów oraz asortymentów wysyłanych na rynki zewnętrzne: do w sumie już 167 krajów w Europie (w tym do wszystkich 27 państw Unii Europejskiej), Azji, Afryce, Australii oraz obu Amerykach: Północnej i Południowej, kierowane jest około 35% produkowanych przez firmę wyrobów. Codziennie poza granice Polski wysyłanych jest średnio 150 kontenerów z produktami marki, które są cenione za unikatowe wartości odżywcze i bezpieczeństwo pod względem zdrowotnym. Eksport produktów mleczarskich oraz wszelkie działania w tym zakresie podejmowane przez grupę mleczarską w Polsce wspierają dobry wizerunek polskiego przedsiębiorcy, przyczyniają się do rozwoju gospodarczego kraju oraz przyciągają inwestorów, a także budują kapitał zaufania wobec Polski i Polaków.

źródło: Mlekovita
Oprac.: Klaudia Walkowiak