W celu zaspokojenia jak największej liczby potrzeb transportowych i aby umożliwić wejście w lokalną mobilność elektryczną o zerowej emisji różnym sektorom, w blokach startowych już czeka eSprinter. Jako drugi model po eVito, ten duży pojazd dostawczy będzie świętować swoją rynkową premierę w przyszłym roku.
Zainteresowanie nową formą mobilności, widoczne już przed wprowadzeniem na rynek, pokazuje, że nowy model eVito spełnia oczekiwania klientów. Dobrym wskaźnikiem pozytywnych opinii klientów jest między innymi szerokie zastosowanie aplikacji eVAN Ready, która umożliwia użytkownikom symulację online tego, jak modele z napędem elektrycznym sprawdziłyby się w ich flocie.
Nowe eVito działa przede wszystkim w ruchu miejskim. Jednak jego zasięg i ładowność spełniają również wymagania handlowców. Zainstalowana bateria o mocy 41 kWh zapewnia zasięg około 150 km. Napęd elektryczny generuje 84 kW i moment obrotowy do 300 Nm. Maksymalna prędkość może być uzależniona od zastosowania. Jeśli eVito jest użytkowany w dużej mierze w centrum miasta, maksymalna prędkość 80 km/h oszczędza energię i zwiększa zasięg. Alternatywnie można go skonfigurować na maksymalną prędkość do 120 km/h.
Tego średniej wielkości vana będzie można zamówić z jednym z dwóch dostępnych rozstawów osi. Wersja podstawowa ma całkowitą długość 5,14 m i maksymalną ładowność 1073 kg. Dłuższa wersja ma 5,37 m. Jego duża przestrzeń ładunkowa zapewnia miejsce na nawet 1048 kg różnego rodzaju towarów i rzeczy. Maksymalna masa całkowita pojazdu wynosi 3200 kg. Umiejscowienie akumulatorów zapewnia również elastyczność, przy objętości ładunku od 6 do 6,6 m3 – znajdują się one pod pojazdem i w żaden sposób nie naruszają przestrzeni ładunkowej.
W przyszłym roku śladem eVito podąży eSprinter. Nowy model będzie początkowo oferowany jako furgon z wysokim dachem i masą całkowitą pojazdu 3500 kg. Podobnie jak Sprinter z silnikiem spalinowym, maksymalna objętość wynosi 10,5 m3.
Z baterią o mocy 55 kWh przewidywany zasięg wynosi około 150 km przy maksymalnej ładowności 900 kg. Druga opcja akumulatora pozwala klientom ustawić inaczej priorytety w parametrach użytkowania. Trzy zespoły akumulatorowe o mocy 41 kWh zapewniają zasięg około 115 km. W zamian maksymalna ładowność wzrasta do około 1040 kg.
Podobnie jak w przypadku podstawowego silnika wysokoprężnego, napęd elektryczny w eSprinterze wytwarza 84 kW i moment obrotowy do 300 Nm. Podobnie jak w eVito, maksymalna prędkość może być skonfigurowana w zależności od charakteru użytkowania.