3 lutego br. „Poradnik Handlowca” uczestniczył w dorocznej konferencji prasowej Mercedes Benz Polska. Spotkanie poprowadził prezes Mercedes-Benz Polska Niels Kowollik.
Spółka Mercedes-Benz Polska odnotowała w 2013 roku obroty w wys. 2.781 mln zł, co oznacza wzrost o 13% w porównaniu do 2012 (2.460 mln zł). Natomiast rynek samochodów użytkowych odnotował w 2013 roku wzrost zarówno w liczbie rejestracji samochodów dostawczych, jak i ciężarowych. Liczba zarejestrowanych w Polsce Mercedesów użytkowych osiągnęła rekordowy poziom 7126 sztuk, co oznacza wzrost względem poprzedniego roku o ponad 7,6%.
Po spadkowym roku 2012, rok 2013 przyniósł ponowne wzrosty sprzedaży samochodów dostawczych wszystkich segmentów. W Polsce zarejestrowano 47.802 takich pojazdów, co oznacza wzrost o 7%.
Pozytywna sytuacja rynkowa została dobrze wykorzystana przez Mercedes-Benz. Liczba zarejestrowanych samochodów dostawczych wzrosła z 3895 sztuk w ubiegłym roku do 4213 w 2013. W dużym stopniu przyczynił się do tego Citan, który w pierwszym pełnym roku obecności na rynku osiągnął liczbę rejestracji 495 sztuk. Sukcesy odniósł również Sprinter. Dużym zainteresowaniem cieszył się zarówno poprzedni model, jak i wyznaczający trendy Nowy Sprinter. Łącznie, liczba rejestracji obu modeli w Polsce wyniosła 2843, co oznacza wzrost względem 2012 o niemal 200 sztuk. W efekcie, udział Mercedes-Benz na rynku samochodów dostawczych osiągnął wzrost o kolejne 0,1 pkt. proc. i wyniósł 8,8%.
Premierą roku była premiera Nowego Sprintera, spełniającego normę emisji spalin Euro VI. Pzyjazna środowisku technologia oczyszczania spalin i nowe standardy w zakresie bezpieczeństwa samochodów dostawczych jak asystent bocznego wiatru (minimalizujący efekt gwałtownych bocznych podmuchów), czy asystent martwego pola (ostrzegający kierowców o innych pojazdach znajdujących się poza obszarem widoczności lusterek) stanowią precedens w tym segmencie. Pojazd zachował przy tym swoją zwyczajową uniwersalność, pozostając „Pierwszym do pracy, w każdych warunkach.”
Rok 2013 był pierwszym pełnym rokiem dla Citana. Podczas finału konkursu Grand Prix Van Economy, uczestnicy osiągali wyniki spalania poniżej 3l /100km, zaś zwycięzca obniżył zużycie paliwa do niewiarygodnych 2,6 l/100km (co więcej: jazdy finałowe odbywały się na odcinku ponad 50 km przebiegającym częściowo przez obszary zabudowane).
Nagrody 2013 dla samochodów dostawczych
- t
- Samochód piekarniczy roku 2013 – Sprinter („Back Journal”)
- Najlepszy Samochód Dostawczy w segmencie do 3,5t („Fleet Derby 2013”)
- Kurierski van roku 2013 – Vito (ETM-Verlag)
- Kurierski van roku 2013 – Sprinter (ETM-Verlag)
- Internetowy Samochód Roku – Sprinter (otomoto.pl)
t
t
t
t
– Rok 2014 będzie rokiem pełnym wyzwań. Oczekujemy, że zwiększymy sprzedaż we wszystkich trzech segmentach aut dostawczych, od Citana przez Vito do Sprintera. Najlepsze produkty w swoich klasach, nowe technologie w sprzedaży, ciekawa oferta produktów około sprzedażowych oraz dalsza profesjonalizacja sieci sprzedaży samochodów dostawczych Mercedes-Benz w Polsce pozwoli nam zrealizować te ambitne plany i po raz kolejny zwiększyć udział w rynku. Na pewno najgłośniejszymi wydarzeniami tego roku będzie wprowadzenie Klasy V oraz Nowego Vito w końcówce roku – mówi Christoph Stemmer, dyrektor sprzedaży i marketingu samochodów dostawczych Mercedes-Benz.