Przedstawiciele dużych koncernów takich jak m.in. Pepsico czy Kompania Piwowarska, ogólnopolskich i lokalnych producentów i dystrybutorów – po jednej stronie stadionu, a po drugiej – właściciele sklepów oraz pracownicy Grupy Chorten. Oni wszyscy spotkali się w meczu charytatywnym na rzecz Fundacji “Nie bądź obojętny”.
Były piękne akcje, gole i zacięta rywalizacja, ale najważniejszy był szczytny cel meczu. Grupę Chorten tworzą ludzie z pasją, którzy dbają nie tylko o rozwój polskiego handlu, ale też są wrażliwi na potrzeby społeczne. Dlatego też została powołana do życia Fundacja „Nie bądź obojętny”. Jej misją jest pomoc w trudnych sytuacjach zdrowotnych m.in. właścicieli i personelu sklepów partnerskich oraz ich rodzin.
– Powołanie fundacji to ważny moment w historii Grupy Chorten. Wspieranie osób walczących o zdrowie i życie to jej cel. Chcemy przyczynić się, aby pomoc trafiła do tych, którzy będą jej najbardziej potrzebowali – mówi Krzysztof Pakuła prezes Grupy Chorten i Przewodniczący Rady Fundacji.
W sobotę miała miejsce pierwsza inicjatywa na rzecz fundacji. Na głównej płycie boiska Stadionu Miejskiego w Białymstoku rozegrano mecz charytatywny. Po jednej stronie stanęli pracownicy Grupy Chorten i właściciele sklepów partnerskich. Po drugiej – zaprzyjaźnieni producenci i dystrybutorzy z całej Polski.
Każda z drużyn miała w swym składzie Lewandowskiego, czyli szanse były wyrównane. Co prawda żaden z nich nie był Robertem, bo ten akurat przygotowuje się do mistrzostw Europy, ale nazwisko zobowiązuje. Podczas spotkania nie zabrakło więc pięknych bramek i widowiskowych akcji. Gdy natomiast komuś brakował trochę umiejętności piłkarskich, wszystko nadrabiał zaangażowaniem.
Mecz to jednak nie tylko wydarzenia na boisku, ale też kibice na trybunach. Tam była dobra zabawa. Głośny doping, przyśpiewki i radość po golach. Kibice mogli wziąć też udział w konkursach, specjalnych licytacjach m.in. wyjątkowej koszulki retro od Jagiellonii Białystok, jak też skorzystać ze stoisk przygotowanych przez producentów i dystrybutorów.
– Emocji i dobrej zabawy było mnóstwo i oto nam też chodziło. Z jednej strony był sport, integracja środowiska handlowego, a z drugiej to co najważniejsze – pomoc. Wszyscy pokazali, że mają wielkie serca. Cieszymy się, że połączyliśmy te wszystkie kwestie – mówi Sylwia Olechno, Dyrektor Generalny Grupy Chorten.
Ostatecznie w meczu lepsza okazała się drużyna Przyjaciół Grupy Chorten. Zespół złożony z przedstawicieli producentów i dystrybutorów już po pierwszej połowie prowadził 3:0, a ostatecznie wygrał 4:2.
Najistotniejszy w sobotę był jednak aspekt charytatywny całego przedsięwzięcia. Wielkie serca i pomoc – to tego dnia liczyło się najbardziej.
– Bardzo się cieszymy, że jako Grupa REN mogliśmy brać udział w tym wydarzeniu. Uznaliśmy, że warto wesprzeć tę dobroczynną akcję, która przynosi nie tylko wsparcie potrzebującym, ale integruje także branżę spożywczą w Polsce w tak ważnym celu – podkreśla Andrzej Kraszewski, Prezes Zarządu Grupy REN, który na boisku radził sobie bardzo dobrze.
Podczas oficjalnej zbiórki, jak też z wpisowego od zawodników, z licytacji, do skarbonek trafiło kilka tysięcy złotych. Wszystkie środki zostaną przekazane na cele statutowe fundacji.