Masło w sklepach małoformatowych do 300 m2

Masło w sklepach małoformatowych do 300 m2

27 lutego 2024

Zdecydowanie najważniejszym kanałem sprzedaży masła są dyskonty, gdzie w okresie styczeń – wrzesień 2023 r. sprzedano prawie 2/3 wszystkich opakowań produktów z tej kategorii. Sklepy małoformatowe do 300 m2 i supermarkety 301-2500 m2 odpowiadały łącznie za 31% sprzedanych opakowań masła w tym okresie, podczas gdy hipermarkety – jedynie za 5%.

Liczba sprzedanych opakowań masła wzrosła w tym okresie w każdym z kanałów sprzedaży, przy czym najbardziej w dyskontach, bo aż o 21%. Jednocześnie w każdym z kanałów spadła wartość sprzedaży tej kategorii, co związane jest ze spadającymi cenami.

W 2023 roku wartość sprzedaży masła w sklepach małoformatowych spadła aż o 18% względem 2022 roku, jednakże te spadki nie są spowodowane mniejszym wolumenem sprzedaży lub przechodzeniem klientów do innych kanałów sprzedaży. Decydującym czynnikiem były tutaj wspomniane już spadające ceny – w roku 2022 średnia cena kostki masła w tym kanale sprzedaży wyniosła ponad 8,20 zł, w 2023 roku było to niecałe 6,70 zł, co oznacza spadek ceny o 19%.

Masło znajdziemy w 9 na 10 sklepów małoformatowych.

źródło: Magdalena Wilgatek, CMR
Oprac.: red.