Sprzedawcy będą mogli odmówić obsługi osób bez maseczki

Prawo

Sprzedawcy będą mogli odmówić obsługi osób bez maseczki

23 października 2020

Nieprzestrzeganie obowiązku zakrywania ust i nosa będzie stanowić uzasadnioną przyczynę odmowy sprzedaży. Sejm przyjął w czwartek odpowiednią ustawę w tej sprawie.

Sejm przyjął ustawy covidowe. Jedna z nich zakłada, że nieprzestrzeganie obowiązku zakrywania ust i nosa stanowi uzasadnioną przyczynę odmowy sprzedaży. Teraz ustawa trafi do Senatu. Oznacza to, że każdy klient, aby zostać obsłużonym w sklepie, musi mieć na sobie maseczkę lub przyłbicę. W innym przypadku obsługa, ochrona czy właściciel sklepu ma prawo odmowy obsłużenia klienta i wyproszenia go ze sklepu.

Wprowadzona regulacja ma na celu uniknięcie sytuacji, w których pracownicy sklepów są karani za odmowę obsługi klientów bez zasłoniętych ust i nosa. Jedna z nich miała miejsce w Suwałkach, o czym pisaliśmy już na naszych łamach.

źródło: money.pl
oprac.: EW