Firma Procter & Gamble od ponad 175 lat dostarcza miliardom konsumentów wysokiej jakości produkty codziennego użytku. Jedną z najbardziej znanych marek koncernu jest Pampers. Jest to doskonałe odzwierciedlenie kierunku działania firmy, skupionego wokół dostarczania innowacyjnych produktów, mających jak najlepiej służyć konsumentom na całym świecie.
Innowacje są motorem napędowym P&G. Firma co roku przeznacza na badania i rozwój swoich produktów około 2 miliardy dolarów. Niemal 8 tysięcy naukowców P&G do tej pory stworzyło kilkadziesiąt tysięcy patentów. W ramach 19 edycji rankingu IRI New Product Pacesetters, aż 155 produktów P&G znalazło się na corocznej liście 25 najbardziej innowacyjnych (25 Pacesetters) w kategoriach nieżywnościowych.
Innowacja to bardzo istotny element budowania sukcesu firmy. Dlatego tak wiele inwestujemy w centra badań i rozwoju, w których udoskonalamy nasze produkty, tak aby jak najlepiej służyły niemal 5 miliardom konsumentów każdego dnia – mówi Małgorzata Mejer, rzecznik prasowy Procter & Gamble.
Ponad 50 lat na rzecz innowacji Pampers
Innowacyjność jest fundamentem działań P&G, także w przypadku marki Pampers. Już pierwsza masowo dostępna pieluszka jednorazowa Pampers, wprowadzona w 1961 roku, zapewniała lepszą chłonność niż inne dostępne na rynku produkty. Od tamtej pory firma stale inwestuje w ten produkt, wyznaczając nowe standardy, zwłaszcza w obszarze chłonności i pielęgnacji skóry dziecka. Obecnie nad nowatorskimi rozwiązaniami codziennie pracuje ponad 500 naukowców, którzy do tej pory stworzyli prawie 5 tysięcy opatentowanych rozwiązań.
W 2000 roku P&G otworzyła w Niemczech Centrum Badań i Rozwoju poświęcone produktom higienicznym, drugie takie centrum firmy na świecie. Obok wielu innych udoskonaleń, w 2010 roku wprowadzono technologię Dry Max, która sprawiła, że pieluszki stały się 2-krotnie bardziej suche i o 20% cieńsze w porównaniu do poprzednich produktów marki Pampers.
Marka Pampers doskonale obrazuje ideę bezustannej pracy nad innowacyjnością produktów P&G. Słuchamy mam, rozmawiamy z nimi, a opracowane technologie testujemy m.in. w naszym Centrum Badań i Rozwoju w Schwalbach, gdzie co tydzień pieluszki sprawdza ponad 1500 maluchów. Nieprzerwanie pracujemy nad nowymi rozwiązaniami, które mają jeszcze lepiej odpowiedzieć na potrzeby konsumentów – mówi Mariola Mirek, menedżer ds. komunikacji marki Pampers w Europie Centralnej.
Kolejna innowacja z rodziny Pampers
P&G przez lata rozszerzała ofertę marki Pampers o nowe, coraz bardziej zaawansowane produkty. W tym roku dołączyły do nich Pampers Premium Care Pants, pierwsze pieluchomajtki Pampers w sektorze premium. Dzięki zastosowanym materiałom pieluchomajtki są tak miękkie, że maluch nawet nie zauważa, że ma je na sobie. Natomiast w wyniku zastosowania elastycznej taśmy wokół pasa nie przesuwają się i nie przeszkadzają maluszkom podczas zabawy. Miękka siateczka przy wycięciach na nóżki zapewnia komfort i chroni przed przeciekaniem. Pieluchomajtki Pampers Premium Care Pants, podobnie jak inne pieluszki Pampers, zapewniają do 12 godzin suchości i – co bardzo pomocne – są wyposażone we wskaźnik wilgoci informujący, kiedy należy zmienić pieluszkę.
Więcej informacji o marce i produktach Pampers dostępnych jest na stronie www.pampers.pl