Poradnik Handlowca: Firma właśnie wprowadza na rynek nowość – Esencję pomidorową z bulionem w dwóch wariantach smakowych: drobiowym i wołowym. Na czym polega innowacyjność tego produktu?
Maria Miśkiewicz: Coraz częściej na rynku spożywczym pojawią się produkty, które łączą dwie lub więcej kategorii. Najwięcej takich połączeń obserwujemy w napojach. Wynika to z tego, że konsumenci szukając coraz częściej sięgają po rozwiązania mniej oczywiste, nietrzymające się sztywno utartych ram i smaków. W kuchni też zaczęliśmy bardziej eksperymentować, ważna jest dla nas także wygoda zastosowania produktu. Wychodząc naprzeciw tym trendom Pudliszki wprowadzają na rynek nowość ‒ produkt łączący dwie kategorie niezbędne do przygotowania zupy pomidorowej. Esencja pomidorowa z bulionem jest idealnym połączeniem koncentratu pomidorowego najwyższej jakości i esencjonalnego wywaru mięsnego. Dzięki wyważonym proporcjom doskonale sprawdzi się jako wykończenie smaku zupy pomidorowej. Jest to pierwszy na rynku produkt łączący te dwie kategorie, dedykowany do przygotowania ulubionej zupy Polaków. Nowość dostępna jest w dwóch wariantach smakowych: drobiowym oraz wołowym w klasycznym słoiczku 200 g.
Jakie działania promocyjne związane z marką Pudliszki podejmuje firma w ostatnim czasie?
Firma Heinz aktywuje markę Pudliszki w głównych kategoriach produktowych w całym rynku. W kwietniu i maju tego roku w telewizji widoczne były silne działania wspierające ketchup i koncentrat, korzystające z sezonu grillowego oraz Świąt Wielkiej Nocy. Jesteśmy obecni też w Internecie, w mediach społecznościowych, jest to miejsce, gdzie możemy komunikować się z konsumentami interaktywnie. Stawiamy na promowanie przepisów z wykorzystaniem naszych produktów. Od kwietnia zwyciężczyni programu MasterChef Beata Śniechowska wspiera markę Pudliszki, inspirując konsumentów nowymi propozycjami. Fani decydują, co Beata Śniechowska będzie gotować na naszym kanale YouTube. Autorów wybranych przez nią najbardziej kreatywnych zestawów nagradzamy zapasem produktów Pudliszek na cały miesiąc. Marka Pudliszki organizuje także ogólnopolskie akcje promocyjne dla konsumentów, w których można wygrać atrakcyjne nagrody. Wspieramy markę również akcjami dedykowanymi u naszych klientów zarówno w kanale nowoczesnym, jak i tradycyjnym. Narzędzia dostosowujemy w zależności od sezonu, produktu i kanału sprzedaży, a także potrzeb konsumentów.
Jak z Państwa obserwacji zmieniają się upodobania Polaków w kwestii ketchupów czy koncentratów pomidorowych?
Dla konsumentów w Polsce coraz ważniejsze staje się to, jakie składniki znajdują się w produktach, które trafiają na ich stoły. Obserwujemy trend wzrostu świadomości w zakresie zdrowej diety. Konsumenci coraz częściej czytają etykiety, a dzięki szeroko dostępnemu Internetowi porównują zawartość produktów i wybierają te, które mają składniki najwyższej jakości. Fakt, że produkt nie ma sztucznych dodatków sprawia, że zdobywa on przewagę konkurencyjną. Nowinki w tym trendzie będą na pewno budowały rynek spożywczy w Polsce, a co za tym idzie również kategorie koncentratów i ketchupów. Pudliszki od wielu lat mają produkty bez konserwantów i ulepszaczy smaku. Ich jakość jest dla nas najważniejsza, dlatego składniki, które trafiają do opakowań są starannie wyselekcjonowane. Cieszymy się, że coraz więcej konsumentów dostrzega i docenia ten fakt.
Dziękujemy za rozmowę.