„Poradnik Handlowca”: Czy na podstawie własnych obserwacji możecie Państwo stwierdzić, że polskie firmy z sektora FMCG coraz odważniej sięgają po nowoczesne systemy sprzedaży?
Marek Szklarz: Tak, firmy z sektora FMCG coraz chętniej sięgają po takie systemy. Mają świadomość, często wynikającą z własnego doświadczenia, że aby spełniać oczekiwania klientów, dostarczać im najlepsze produkty i zapewniać odpowiednią obsługę, potrzebują rozwiązań informatycznych dobrze dostosowanych do rosnących wymagań kupujących. Firmy z sektora FMCG stanowią dużą część zarówno tych przedsiębiorstw, które od dłuższego czasu wykorzystują systemy InsERT, jak i nowych użytkowników. Zauważamy również, że nie tylko większe podmioty inwestują w informatyczne systemy sprzedaży, ale także mniejsi gracze, a wśród nich rodzinne sklepy ogólnospożywcze, piekarnie czy masarnie. Wdrażane są zarówno systemy tzw. pudełkowe, o określonych funkcjach, na czele ze sprzedażowo-magazynowym Subiektem nexo, czyli najnowszą wersją najpopularniejszego na polskim rynku systemu handlowego, jak i systemy ERP, takie jak Navireo, ze szczególnym uwzględnieniem wyspecjalizowanych branżowo wersji dla piekarni i cukierni oraz dla masarni. Pierwszoplanową rolę we współczesnym handlu detalicznym odgrywa sprawna obsługa klientów. Nie dziwi więc, że równie dynamicznie przybywa użytkowników naszego systemu szybkiej sprzedaży detalicznej – Subiekt Sprint 2 oraz rośnie liczba wdrożeń ERP Navireo, właśnie z modułami automatyzującymi i skracającymi proces sprzedawania. Dziś to kupujący są najważniejsi i jak najwięcej z nich powinno opuszczać sklep z poczuciem zadowolenia i satysfakcji. Systemy komputerowe i współpracujące z nimi urządzenia umożliwiające szybką sprzedaż są nieocenioną pomocą dla sprzedawców pracujących na stanowiskach kasowych. Dzięki takiemu wsparciu sprzedawcy mogą także bardziej skupić się na bezpośrednim kontakcie i odpowiedniej komunikacji z klientami.
Przykładem oprogramowania sprawdzającego się w branży FMCG jest dostępny od niedawna na rynku system InsERT nexo. Jakie korzyści z jego wdrożenia w sklepie będą dla właściciela najbardziej odczuwalne?
Korzyści z wdrożenia nawet jednego programu z linii InsERT nexo, np. sprzedażowo-magazynowego Subiekta nexo, w sklepie czy hurtowni są namacalne: poprawa szybkości obsługi, natychmiastowy dostęp do historii zakupów czy płatności klienta, możliwość prowadzenia rozbudowanej pod względem form, terminów czy cen specjalnych polityki płatności, programów partnerskich, jak również bezpośrednich analiz sprzedaży oraz zakupów. Program wystawi odpowiednie dokumenty (faktury, paragony, korekty), a także wyśle je do nabywcy e-mailem, szybko zmieni ceny w całym asortymencie lub w wybranych pozycjach, pomoże przy inwentaryzacji, wskaże dokładne miejsce przechowywania danego towaru czy niezapłacone faktury. System obsługuje szereg operacji i zagadnień finansowych. Współpracuje z kasami i drukarkami fiskalnymi, wagami etykietującymi i czytnikami kodów. Uzupełnieniem będą pozostałe systemy generacji nexo zintegrowane z Subiektem, które usprawnią pozostałe obszary działalności sklepu: relacje z klientami – Gestor, finanse i księgowość – Rewizor lub Rachmistrz, kadry i płace – Gratyfikant.
Linia programów nexo została ostatnio poszerzona o trzy nowe programy. Były one prezentowane w wielu miastach w ramach Roadshow nexo 2015. Dlaczego w dobie internetu firma zdecydowała się na tradycyjną formę promocji swoich produktów?
Spotkania z naszymi obecnymi, jak i przyszłymi klientami to jedna z wielu form informowania o nowych systemach z linii InsERT nexo. Staramy się nie zaniedbywać żadnej okazji do kontaktu z przedsiębiorcami, jest to bowiem nieoceniona pomoc w budowaniu programów spełniających rzeczywiste potrzeby firm handlowych. Właśnie dzięki ciągłej interakcji z rynkiem mogą powstawać tak później cenione przez klientów systemy, jak Subiekt czy Gestor.
Dziękujemy za rozmowę.