„Poradnik Handlowca”: Jakiego typu trendy można zaobserwować w kategorii chusteczek higienicznych?
Marcin Gierasimiuk: Jednym z głównych trendów, jaki obserwujemy w kategorii jest przesunięcie sprzedaży w kierunku chusteczek w pudełkach. Nabywca nie używa już tylko chusteczek w okresie zachorowań, ale kategoria obecna jest w życiu Polaków przez cały rok. Konsumenci deklarują, że kupują chusteczki w pudełkach do więcej niż jednego pomieszczenia w domu. Oprócz salonu, kartonik z chusteczkami coraz częściej pojawia się w łazience, sypialni oraz kuchni. Potwierdzeniem tego jest dwucyfrowy wzrost wartości kategorii chusteczek w pudełkach rok do roku. Drugim silnym trendem konsumenckim w tej kategorii jest dynamiczny rozwój tak zwanego segmentu specjalistycznego, czyli produktów przeznaczonych np. do zwalczania kataru (z balsamem), dla dzieci (z bajkową grafiką), jak i np. do samochodu (z wygodnym podwójnym otwarciem). Dla nabywcy w tym segmencie liczy się przede wszystkim jakość i funkcjonalność. Dlatego już 6 miesięcy po tym, jak pojawił się Velvet Balsam, produkt ten stał się drugim SKU w portfolio pod względem sprzedaży.