„Poradnik Handlowca”: Marka Tatra oferuje trzy rodzaje piwa: jasne pełne (klasyczny lager), mocne i niepasteryzowane. Które z nich ma obecnie największy potencjał wzrostu?
MAGDALENA TONDERA: Każdy z wariantów oferowanych przez Tatrę ma ważną rolę i duży potencjał w swoim segmencie. Podstawowym wariantem jest Tatra Jasne Pełne − jedno z najlepiej sprzedających się piw na rynku. Potwierdza to utrzymująca się od początku roku dwucyfrowa dynamika sprzedaży. To silna marka, której pozycja rynkowa i wskaźniki wizerunkowe rosną, dając nam przekonanie, że marka ma wciąż duży potencjał wzrostu. Wprowadzona na rynek w ubiegłym roku Tatra Niepasteryzowane została pozytywnie przyjęta przez konsumentów i przyniosła bardzo dobre wyniki sprzedaży. W tym roku ten wariant jest jednym z priorytetów marki i będzie wspierany działaniami w mediach oraz punktach sprzedaży. Nadchodzący sezon letni jest szansą na poszerzenie bazy konsumenckiej i dalszy wzrost sprzedaży Tatry Niepasteryzowane.
Jak w portfolio Grupy Żywiec pozycjonowana jest marka Tatra? Do jakiej grupy konsumentów jest dedykowana?
Tatra to strategiczna marka w portfelu Grupy Żywiec. Od lat jest jednym z najlepiej sprzedających się piw w Polsce. Dostępna jest w trzech wariantach: Tatra Jasne Pełne – lager o wyrazistym, klasycznie piwnym smaku, Tatra Mocne – intensywna w smaku, o zwiększonej zawartości ekstraktu i alkoholu oraz najmłodszy wariant w rodzinie − świeża i chmielowa Tatra Niepasteryzowane. Tatra to piwo wysokiej jakości dostępne w atrakcyjnej cenie. Wszystkie warianty kierowane są do szerokiego grona odbiorców, głównie mężczyzn, dla których piwo jest ważnym elementem ich męskiego świata i towarzyszy im podczas różnych okazji.
Czy odczuwalne są już efekty ogólnopolskiej, trwającej od 1 kwietnia br. akcji „Miliony piw są w Tatrach” wspierającej GOPR?
„Miliony piw są w Tatrach” to największa w historii marki promocja sprzedażowa. To także największa obecnie na rynku loteria promocyjna typu instant win. Do wygrania jest 8,5 mln puszek 500 ml Tatry Jasne Pełne. Akcja trwa od 1 kwietnia i spotkała się z wielkim zainteresowaniem zarówno detalistów, jak i konsumentów. Już dziś widzimy pozytywne efekty w wynikach sprzedaży. Loteria „Miliony piw są w Tatrach” nawiązuje także do kampanii marki, w której Tatra podkreśla fakt sponsoringu GOPR. Każda odebrana przez konsumenta nagroda to dodatkowe wsparcie od Tatry dla Górskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego. Cieszy nas fakt, że konsumenci bardzo pozytywnie zareagowali zarówno na samą promocję, jak i powiązanie jej ze wsparciem GOPR.
Dziękujemy za rozmowę.