„Poradnik Handlowca”: Czy cygara w Polsce są nadal produktem luksusowym, czy podobnie jak to się dzieje w przypadku whisky stają się bardziej dostępne dla rodzimych konsumentów?
Maciej Kasprzak: Moja odpowiedź to dwa razy tak. Cygara long filler (produkowane ręcznie) na pewno są i będą produktem luksusowym, z drugiej strony jako dystrybutor staramy się tak dobierać portfolio, aby przynajmniej część z nich była coraz bardziej dostępna dla konsumenta. Cygara long filler Patoro, które proponujemy, to wyszukany produkt luksusowy. Proces produkcji jest tradycyjny i w pełni ręczny, nasiona tytoniu są selekcjonowane, następnie sadzone tylko w wybranych miejscach, a liście tytoniu leżakowane nawet do 12 lat. Wszystkie te czynniki mają ogromny wpływ na to, że finalny produkt nie ma sobie równych pod względem aromatu, wyglądu oraz jakości. Te luksusowe cygara są starannie dobierane po 10, 20 lub 50 pasujących do siebie cygar i pakowane do indywidualnie numerowanych, cedrowych skrzynek. Dołączane do nich podpisane karty kontrolne ostatecznie potwierdzają i gwarantują najwyższą jakość i smak każdego cygara – „dzieła sztuki” – PATORO. Markę Patoro staramy się prezentować w wąskich gronach koneserów, tam, gdzie czas i miejsce pozwala na ciekawą rozmowę, dobre jedzenie, zacny trunek i najlepsze cygaro. Dystrybucja w tym przypadku jest bardzo selektywna. Produkt ten posiada kilkanaście wyspecjalizowanych punktów sprzedaży, bardzo dobrych restauracji oraz najlepszych hoteli w Polsce.
O popularności cygaretek decyduje trend polegający na rozwoju smakowych wyrobów tytoniowych. Jakie warianty w przypadku propozycji Tobacco Trading International Poland cieszą się szczególnym uznaniem wśród palaczy?
O popularności cygaretek decyduje kilka czynników. Na pewno trend i moda, a także to, że klienci oczekują czegoś innego, czegoś więcej niż zwykłego papierosa. Jednak moim zdaniem popularność cygaretki jest związana z dwiema jej największymi zaletami. Paląc dobrą cygaretkę można posmakować wyśmienitego tytoniu. Nie bez powodu cygaretka jest nazywana „małym cygarem”. Druga ogromna zaleta tego produktu to szeroka oferta rynkowa. Rozróżnić możemy cygaretki niearomatyzowane (w naszym portfolio to np. Meharis Java), charakteryzujące się naturalnym aromatem zastosowanych w nich kompozycji tytoniu oraz aromatyzowane. Te drugie znaleźć można w najróżniejszych wariantach, zaczynając od tych bardziej tradycyjnych, jak wanilia czy czekolada (Neos Cappuccino), po te bardziej egzotyczne, takie jak np. mango. Kolejny wariant to cygaretki bez filtra i z filtrem podobnym do tego stosowanego w papierosach lub ustnikiem wykonanym z papieru, plastiku lub delikatnego drewna: Neos Tipi Java, czy też Agio Tip Sweet. Jednym słowem – każdy znajdzie coś dla siebie.
Część palaczy samodzielnie skręca papierosy. Oprócz tytoniu niezbędne są w tym przypadku jeszcze dodatkowe akcesoria. Dlaczego wasza firma stawia na markę Mascotte?
Zdecydowanie popularność własnoręcznie zrobionego papierosa rośnie, co nas jako dystrybutora prawdopodobnie jednej z najlepszych marek tego typu produktów na świecie bardzo cieszy. Dodatkowo cieszy fakt, że klient zauważył różnicę jakościową własnoręcznie wykonanego produktu w stosunku do produktu z tzw. paczki. TTI Poland w swojej misji ma wpisane sprzedaż wysokojakościowych wyrobów, dlatego też marka Mascotte jest w naszym portfolio i mocno ją promujemy. Poza tym produkty tego holenderskiego producenta kreują rynek, są innowacyjne i w dużej mierze ekologiczne.
Jeśli mówię o ekologii, to mam tu na myśli fakt, że produkowana bibułka Mascotte, czy jest to produkt standardowy, czy też typu king size to produkty w 100% wykonane z włókien lnu i konopii (które są specjalnie do tej produkcji sadzone), a nie z wycinanych lasów. Dodatkowo wszystkie bibułki posiadają pasek klejący z naturalnej gumy arabskiej. Co jednak najważniejsze dla klienta, to fakt, że wszystkie bibułki i gilzy papierosowe Mascotte wybielane są w sposób w 100% naturalny. Dzięki rezygnacji z chloru (bardzo często wykorzystywanego do tego procesu) w produktach tych nie znajdują się nawet śladowe ilości substancji chemicznych. To produkty o najwyższej jakości.
Olbrzymią popularnością wśród konsumentów cieszą się np. pomysłowe i jedyne na rynku opakowania bibułki z magnesem, który w idealny sposób otwiera i zamyka paczkę, przez co ją zabezpiecza. Kolejne innowacyjne produkty Mascotte, których do tej pory nie może dogonić konkurencja, to np. gilza Carbon, która posiada trzyczęściowy filtr z aktywnym węglem, czy też maszynka do gilz Mascotte Flex Size, której konstrukcja pozwala na nabijanie standardowej gilzy, jak również gilzy X-long o wydłużonym filtrze. O tych i innych ciekawych innowacjach można dowiedzieć się na polskojęzycznej stronie www.Mascotte.pl.
Dziękujemy za rozmowę.