Rozmowa z Marcinem Snopkowskim, Dyrektorem Generalnym, Grycan.
Klaudia Walkowiak: Rynek lodów zyskał na znaczeniu wśród producentów klasycznych słodyczy. Jakie działania podejmują Państwo, aby utrzymać swoją pozycję w obliczu nasilającej się konkurencji?
Marcin Snopkowski: Rynek lodów w Polsce rzeczywiście dynamicznie się rozwija. Nie dziwi zatem, że co roku pojawiają się na nim nowi gracze, w tym silne marki z branży słodyczy, co jeszcze bardziej zwiększa konkurencyjność. Mimo to marka Grycan cieszy się niezmiennie dużym zaufaniem konsumentów. Dzięki bezkompromisowemu podejściu do jakości i smaku, od lat jesteśmy liderem rynku lodów familijnych. W odpowiedzi na rosnące oczekiwania konsumentów i silną konkurencję, podejmujemy szereg działań, które umacniają naszą pozycję
Kontynuujemy sprawdzoną strategię, koncentrując się na naszych bestsellerowych produktach i równocześnie wprowadzając atrakcyjne nowości. W tym roku wprowadziliśmy dwa nowe warianty lodów na śmietance – Lody Śmietankowe z pistacjami i sosem pistacjowym oraz Lody Śmietankowe z białą czekoladą i sosem mango-marakuja. Oba produkty wyróżniają się intensywnym smakiem świeżej śmietanki połączonej z sosami własnej produkcji i chrupiącymi dodatkami – są dostępne w formacie 480 ml oraz 900 ml w ogólnopolskiej dystrybucji.
W linii sorbetów z owoców wprowadziliśmy nową, odświeżoną szatę graficzną naszych opakowań, która jeszcze mocniej podkreśla smak i apetyczność produktów, lepiej oddaje ich orzeźwiający charakter i zwiększa widoczność w sklepowych zamrażarkach. Dzięki atrakcyjnemu designowi opakowań konsumenci łatwiej rozpoznają poszczególne warianty smakowe.
Prowadzimy kolejną odsłonę silnej 360 kampanii marketingowej „Niezapomniany smak, tradycyjnie” pod hasłem „Lody, które łączą”, opowiadającą o wspólnych rodzinnych chwilach z lodami w roli głównej. Jej bohaterami są nasze najpopularniejsze smaki lodów na śmietance: Bakaliowe, Czekoladowe i Śmietankowe z sosem karmelowym, a także tegoroczne nowości. Nieustannie zwiększamy dostępność naszych produktów, intensyfikując działania w kanale tradycyjnym i rozszerzając sieć dystrybucji. Regularne aktywności promocyjne oraz działania trade marketingowe w kanale nowoczesnym wspierają obecność marki w punktach sprzedaży i wzbudzają zainteresowanie naszą ofertą wśród konsumentów.
Grycan to również największa w Polsce sieć lodziarnio-kawiarni. Jak oceniają Państwo aktualną sytuację na wciąż rozwijającym się polskim rynku gastronomicznym?
Jako największa w Polsce sieć lodziarnio-kawiarni dostrzegamy potencjał w tym obszarze i aktywnie inwestujemy w jego rozwój. Konsumenci coraz chętniej poszukują miejsc, które łączą wysoką jakość oferty z komfortową atmosferą, dlatego w 2023 roku rozpoczęliśmy proces rewitalizacji naszych lokali. Pierwszą lodziarnio-kawiarnię w nowym standardzie uruchomiliśmy w CH Promenada w Warszawie i od tego czasu sukcesywnie wprowadzamy zmiany w kolejnych lokalizacjach – zarówno nowych, jak i już istniejących. W latach 2024-2025 zmodernizowaliśmy już ponad 25 punktów w całym kraju. Naszym celem jest stworzenie przestrzeni, w której Goście będą czuć się
swobodnie, do której będą chętnie wracać – zarówno po ulubione lody i desery, dobrą kawę jak i nasze ciasta czy sezonowe nowości z naszego menu.
Jakie są dalsze plany rozwoju marki Grycan na najbliższe lata?
Przy bezkompromisowym podejściu do jakości i smaku będziemy w kolejnych latach konsekwentnie budować markę Grycan w oparciu o wzajemnie przenikające się i wspierające kanały naszej działalności. Produktowo nadal będziemy odpowiadać na rosnące oczekiwania konsumentów – zarówno tych poszukujących klasycznych, sprawdzonych smaków, jak i tych otwartych na nowe propozycje. Nieustannie inwestować będziemy w silną i spójną komunikację marki, a także kontynuować rozwój sieci lodziarnio-kawiarni Grycan Café. Kolejne rewitalizacje i otwarcia będą realizowane już w najbliższych miesiącach.