*artykuł zewnętrzny*
Ostatnie lata przynoszą wiele wyzwań dla współczesnego rynku FMCG. Stale rosnące koszty utrzymania sklepu – inflacja, ceny mediów, podwyżka płac – wszystko to sprawia, że wielu właścicieli staje przed dylematem czy prowadzić nadal swoją działalność. To powoduje ogromne wyzwania dla organizatorów sieci franczyzowych, którzy muszą dołożyć wszelkich starań aby wesprzeć sklepy w utrzymaniu satysfakcjonującego poziomu rentowności i umożliwić im dalsze funkcjonowanie.
Polska sieć Handlowa LIVIO, wchodząca w skład Grupy Kapitałowej Specjał jest jedną z największych sieci franczyzowych w Polsce. Jako świadomy organizator sieci franczyzowej, zrzeszającej blisko 4800 sklepów, oferuje swoim partnerom model współpracy oparty na wzajemnym poszanowaniu i obustronnych korzyściach. Franczyzobiorcy mogą w pełni korzystać z warunków jakie sieć dla nich negocjuje, zachowując jednocześnie pełną swobodę w doborze kanału dostaw, wielkości zamówień, polityce cenowej oraz wszelkich innych aspektach prowadzenia swojego biznesu. Jak pokazuje ostatnich 5 lat ten model współpracy się sprawdza – sieć niemal podwoiła ilość zrzeszonych sklepów. Niemniej jednak aktualne realia sprawiają, że najbliższy czas będzie trudny nie tylko dla samych właścicieli placówek handlowych, ale i dla wszystkich uczestników rynku – franczyzodawców i producentów również. Konieczne są nowe strategie ale i ambitne plany rozwojowe, których w LIVO nie brakuje.
W ostatnich latach sieć stawia na rozwój rozwiązań informatycznych, mocno inwestując w sklepy, w których widzi największy potencjał. Modernizacja sprzętów i oprogramowania pozwoliła na uruchomienie nowych mechanizmów promocyjnych. Kolejnym etapem będzie wdrożenie aplikacji mobilnej.
Wychodząc naprzeciw zmieniającemu się rynkowi sieć w znacznej mierze skupiła się na sferze social mediów. Konsument się zmienił, znaczna część jego życia rozgrywa się w sieci. Tworząc swoje kampanie i zachęcając franczyzobiorców do prowadzenia własnych fanpejdży, oferując im wsparcie techniczne, sieć pozwala dotrzeć do konsumentów skupionych wokół sklepów a przemyślane, lokalne działania marketingowe, wsparte akcjami centralnymi, przynoszą widoczne efekty.
W swoich działaniach LIVIO kieruje się przejrzystością zasad. Jednym z elementów takiego działania jest tzw. Strefy Klienta. System, w którym franczyzobiorcy mają dostęp do wszystkich najważniejszych informacji dotyczących funkcjonowania ich biznesu wewnątrz sieci – rozliczenia, umowy, dokumenty, komunikaty, kalendaria wydarzeń, nowości, Uniwersytet Przedsiębiorczości, Super Profit oraz wiele innych. Dzięki temu każdy właściciel sklepu może być pewien, że sieć działa na partnerskich zasadach.
To tylko niektóre z działań jakie sieć LIVIO podejmuje i planuje podjąć w najbliższym czasie poszukując najlepszych rozwiązań dla swoich obecnych i przyszłych franczyzobiorców. Utrzymując trend wzrostowy w swojej ekspansji Livio ma szansę w tym roku ogłosić przyłączenie 5000 sklepu.