Jak wynika z danych CMR, w lipcu 2017 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 mkw. była o 1% niższa niż w czerwcu 2017 r. i o 3,3% wyższa niż w lipcu 2016 r. W lipcu 2017 r. klienci wydawali na zakupy w sklepach małoformatowych do 300 mkw. średnio 13,07 zł, czyli o 5,3% więcej niż rok wcześniej. W porównaniu z czerwcem br. średnia wartość koszyka wzrosła o 1,6%. Tegoroczny lipiec był dość chłodny i deszczowy, co odczuli m.in. producenci piwa, napojów i lodów. Natomiast wśród kategorii, które odnotowały największe wzrosty wartości sprzedaży w ujęciu rok do roku, znalazło się masło oraz produkty kojarzone ze zdrowym stylem życia takie, jak produkty sojowe i ryżowe, chipsy owocowe czy musy owocowe. Mimo dynamicznie rosnącego zainteresowania tego typu produktami, ich udział w całkowitych obrotach sklepów małoformatowych pozostaje jednak znikomy.