21 kwietnia rozpoczęła się ogólnopolska kampania Pepsi „Funball”. Zachęca ona do innego spojrzenia na piłkę – wyjścia z domów i spontanicznej zabawy w plenerze. W działania zaangażował się Lionel Messi.
Kampania prowadzona jest w telewizji, na portalach internetowych, w mediach społecznościowych oraz w punktach sprzedaży (materiały POS, promocje).
Już od 29 marca w największych polskich miastach odbywają się wydarzenia zapowiadające akcję. Ich uczestnicy zachęcani są do zabawy wielką piłką, zośkami, piłkami do skakania i klasycznymi piłkami do gry. Eventom towarzyszy sampling.
Od 21 kwietnia emitowany jest także 20-sekundowy spot z udziałem Messiego. W reklamie piłkarz oraz młodzi ludzie bawią się puszkami Pepsi, podbijając je nogami.
Od 1 do 31 maja będzie również trwała specjalna akcja promocyjna. Aby wziąć udział w zabawie, należy zbierać nakrętki z promocyjnych butelek napojów Pepsi, Mirinda, 7Up oraz Mountain Dew. Można je wymienić na nagrody w lokalach KFC (m.in. piłki, skrzydełka Hot Wings i butelki Pepsi o pojemności 0,5 l).
Informacje na temat promocji znajdą się m.in. w spocie telewizyjnym, w punktach sprzedaży w całej Polsce oraz na stronie internetowej www.funball.pl.
Z okazji globalnej kampanii promocyjnej Pepsi „The Art of Football” na półkach sklepowych pojawi się także limitowana edycja napoju w puszkach z wizerunkami sześciu gwiazd futbolu – Lionela Messiego, Sergia Agüero, Robina van Persiego, Sergia Ramosa, Davida Luiza oraz Jacka Wilshere’a.