Lidl wyeksportował polskie produkty za 9 mld zł

Detal/Hurt

Lidl wyeksportował polskie produkty za 9 mld zł

21 kwietnia 2021

Top 7 zagranicznych rynków eksportowych dla Lidl Polska stanowiły w 2020 roku – Czechy, Słowacja, Rumunia, Litwa, Węgry, Wielka Brytania oraz Bułgaria. Największe zyski przynoszą polskie wędliny, mięso drobiowe, ser żółty oraz chusteczki nawilżane. Z kolei najczęściej kupowanym polskim produktem jest pieczywo, w tym między innymi bułka kajzerka. Dużą popularnością cieszą się także polskie piwa.

– W 2020 roku wartość produktów marek własnych Lidl wyeksportowanych za pośrednictwem sieci Lidl Polska przez 268 polskich dostawców, do 26 europejskich krajów wyniosła blisko 3,6 mld PLN. Natomiast w ciągu trzech lat (2018-2020) eksport polskich produktów za pośrednictwem międzynarodowej sieci Lidl osiągnął wartość ponad 9 mld zł. Te liczby mówią same za siebie – komentuje Piotr Rogowski, Członek Zarządu Lidl Polska.

Lidl Polska od wielu lat współpracuje z Grupą Polmlek, prywatną firmą z wyłącznie polskim kapitałem. Firma dostarcza do sklepów Lidl produkty w ramach marki własnej Pilos. Polmlek posiada w swoim portfolio także linię soków, które również dostarcza do sklepów Lidl pod marką Solevita. Eksportowym numerem jeden jest kajzerka z rodzinnej piekarni Nowel z Legionowa, z blisko 100-letnią tradycją, która swoje produkty dostarcza do sklepów Lidl Polska od ponad dekady. Sieć Lidl od lat jest także głównym partnerem biznesowym dla firmy Indrol, posiadającej 100% polskiego kapitału, której wędliny oraz drób również znalazły uznanie za granicą.

Sieć Lidl Polska w swojej ofercie posiada kilkaset produktów spożywczych z oznaczeniem „Produkt polski”. Zgodnie z ustawą, produkty opatrzone tą informacją muszą być wyprodukowane z surowców wytworzonych na terenie Polski z tym, że w produktach przetworzonych dopuszcza się użycie importowanych składników (np. przypraw, bakalii) w ilości do 25% masy tych produktów, pod warunkiem że składniki takie nie są wytwarzane w kraju.