Sklepy takie jak Lidl są jednym z najszybciej rozwijających się kanałów sprzedaży kosmetyków w Polsce. Ich udział rynku kosmetycznym wzrósł z 11,5% w 2011 r. do 14,2% w 2015 r. według badania Panelu Gospodarstw Domowych Gfk. Obecnie, wedle tych samych badań, wartość rynku kosmetycznego w Polsce wynosi ponad 10 mld złotych. W przypadku Lidla systematycznie rośnie też udział polskich producentów dostarczających produkty do sklepów sieci w Europie. Jak pokazały najnowsze badania to właśnie polscy producenci i kryterium polskości zyskują coraz bardziej na znaczeniu podczas zakupu kosmetyków – tak wskazało 45% respondentów przebadanych przez Instytut PMR. Sytuacja jest związana m.in. z trendem patriotyzmu konsumenckiego oraz rosnącym zaufaniem do krajowych produktów w społeczeństwie. Pozwala to przypuszczać, że odsetek osób, które kierują się pochodzeniem produktów kosmetycznych przy ich zakupie, będzie rósł. Takie wnioski nasuwają się z opracowania: „Handel detaliczny artykułami kosmetycznymi w Polsce 2016, Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2016-2021”, PMR