Sieć Lidl poinformowała o otwarciu części swoich sklepów w niedziele niehandlowe. Wszystko dzięki statusowi placówki pocztowej.
– Jako jedna z ostatnich sieci postanowiliśmy otworzyć część naszych sklepów w niedziele, aby najlepiej odpowiadać na potrzeby naszych klientów. Równość i transparentność uwarunkowań prawnych jest dla nas bardzo ważna. Do decyzji o otwarciu części placówek zostaliśmy zmuszeni w wyniku działań innych uczestników rynku. Ta zmiana poprzedzona była długotrwałymi wnikliwymi analizami wielu uwarunkowań takich jak działania konkurentów oraz prośby i oczekiwania konsumentów – poinformowała Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w Lidl Polska.
Do podjęcia takiej decyzji niejako zachęcili Lidla najpoważniejsi konkurenci. Sieć “wykorzysta” do tego współpracę z DHL oraz PointPack, więc skorzysta ze znanego już w branży sposobu “na placówkę pocztową”.
Aktualnie aż 55% osób chciałoby robić zakupy w niedziele, w tym co trzecia jest zdecydowanie za tym pomysłem – wynika z badania zleconego przez firmę CBRE. Poparcie dla tego pomysłu wzrosło w porównaniu z 2020 r., wtedy za otwarciem sklepów w niedzielę opowiadało się 51% osób.
Źródło: Business Insider