Po trzech latach intensywnych działań, prowadzonych w ramach innowacyjnego formatu łączącego edukację z rozrywką, Lidl Polska kończy kampanię „Pascal kontra Okrasa”. Projekt, który zmienił kulinarne oblicze Polski i wprowadził nową jakość na nasze stoły, pozostanie jedną z najbardziej efektywnych i skutecznych kampanii marketingowych na rynku.
Głównym celem kampanii z udziałem znanych kucharzy Pascala Brodnickiego oraz Karola Okrasy było budowanie wizerunku marki Lidl poprzez edukację i inspirowanie Polaków do smacznego gotowania i poszukiwania nowych smaków na co dzień. W ramach kilkuletniego projektu, dwaj bohaterowie nieustannie rywalizowali poszukując najlepszych kulinarnych rozwiązań. Jednocześnie angażowali Polaków do tego, by razem z nimi odkrywali wyjątkowe smaki w kuchni, a także dzielili się swoimi upodobaniami. W ten sposób powstała kuchnialidla.pl – unikatowy portal na którym oprócz zbioru pomysłów i przepisów kulinarnych, znajdują się porady, tricki i filmy instruktażowe.
– Zakończenie kampanii to jej naturalny etap – jak każda inna formuła, również ta kampania musiała dobiec końca. Serdecznie dziękujemy Pascalowi Brodnickiemu i Karolowi Okrasie za 3 lata pełne wyzwań i fascynujących pojedynków kulinarnych. To była niezwykła przygoda i wielka satysfakcja współpracować z nimi przy tak udanym projekcie – mówi Anna Biskup, PR Manager Lidl Polska.
Kampania „Pascal kontra Okrasa” składała się z kilku odsłon i zyskała grono setek tysięcy wiernych fanów. Do jej realizacji Lidl wykorzystał wiele różnorodnych narzędzi i kanałów komunikacji. Wśród nich m.in. spoty telewizyjne z udziałem kucharzy, niestandardowe akcje promocyjne, jak książkaz przepisami kucharzy dla klientów sieci czy liczne warsztaty kulinarne dla mediów i blogosfery,a także akcje specjalne dla konsumentów.
– W naszej ocenie działania prowadzone w ramach kampanii w pełni zrealizowały zakładane cele. Wspólnie z Pascalem i Karolem udało nam się zachęcić Polaków do eksperymentów w kuchni oraz poszerzania wiedzy nt. gotowania. Wraz z bohaterami naszej kampanii wprowadziliśmy nową jakość potraw na stoły naszych konsumentów, a gotowanie stało się wręcz narodowym hobby Polaków – dodaje Anna Biskup, PR Manager Lidl Polska.
Kampania „Pascal kontra Okrasa” została wyróżniona najbardziej prestiżową nagrodą – Złote Effie 2013 za najbardziej efektywną komunikację marketingową. Ponadto otrzymała również nagrodę magazynu Brief – projekt komunikacji marketingowej 2013. Dzięki prowadzonym działaniom marka Lidl dotarła i zaangażowała w szczytowym punkcie ponad 900 tys. miłośników gotowania (RU – Megapanel PBI/ Gemius za marzec 2015 roku), rozdała swoim klientom 1,2 mln książek z przepisami Pascala i Okrasy, przygotowała ponad 120 spotów telewizyjnych z udziałem kucharzy,a na kuchnialidla.pl w sumie zebrała ponad 1000 przepisów kulinarnych, w tym po 90 przepisów autorstwa każdego z mistrzów.
– Jestem dumny, że mogłem być częścią tak spektakularnego przedsięwzięcia. Kulinarne pojedynki z Karolem były dla mnie dużym, ale niezwykle przyjemnym wyzwaniem, które dało mi wiele satysfakcji zawodowej. Rywalizacja była bardzo wyrównana i wymagała od nas dużego zaangażowania i pomysłowości, ale co najważniejsze – przebiegała w atmosferze przyjacielskiego dopingu i motywacji” – komentuje jeden z bohaterów kampanii, Pascal Brodnicki.
„Ostatnie trzy lata były dla mnie niezwykle cennym i satysfakcjonującym doświadczeniem. Dziękuję firmie Lidl za to, że zaprosiła mnie do tego projektu, a także Pascalowi, który był dla mnie godnym przeciwnikiem w bitwach kulinarnych. Rywalizacja między nami przebiegała we wspaniałej, a przede wszystkim w przyjacielskiej atmosferze. Przy każdym przepisie dawaliśmy z siebie wszystko i udowadnialiśmy przed całą Polską, a także przed sobą nawzajem, co potrafimy i na co nas stać – podsumowuje znany kucharz Karol Okrasa.
Mimo zakończenia samej kampanii „Pascal kontra Okrasa”, strona kuchnialidla.pl bogata w liczne przepisy i pomysły kulinarne, będzie w pełni aktywna, a przepisy stale dostępne dla konsumentów.